Indias Datter

Categories H bok

“Kanskje var det en årsak til smerten vår. Kanskje er det dette vi er ment til å gjøre.”

"Indias datter - roman" av Shilpi Somaya Gowda

Forfatter: Shilpi Somaya Gowda

 

Boktittel: Indias Datter

 

Innhold: Usha blir født under en dødsdom, bare fordi hun er jente. Men en spennende historie blir satt i gang da moren hennes, Kavita bestemmer seg for å redde jentebarnet og gi henne opp til et barnehjem. En historie om tilhørighet og familie, om meningen med livet, og om å finne seg selv.

 

Min mening: Historien er ikke unik, men god. Den indiske kulturen fargelegger boka på en kjempegod måte, og tilsetter alt det som trengs av krydder. Knyttet sammen med amerikansk kultur blir mixen uslåelig, men full av utfordringer. Boka lærte meg mye om Indisk kultur, og vekket følelser som sorg, glede, medlidenhet og kjærlighet for karakterene. Til og med de karakterene jeg ikke likte i begynnelsen!

 

Terningkast: 4. En sterk firer fordi den fenget, men ble ikke slukt hel. Jeg anbefaler den til deg som liker en god drama-roman, og vil lære litt mer om India(et land jeg synes er intenst spennende)

 

I samme kategori finner du for eksempel Reisen Hjem, som jeg likte enda bedre. 

BildeKilde

#bok #bokanmeldelse #bokanbefaling #bøker #anbefalt #anbefaling

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *