Er du klar for ferieslutt?

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Nå tikker sakte men sikkert tiden ut for mine siste feriedager. Etter en forrykende lang sommerferie kan jeg ikke si annet enn at den fremdeles er for kort (Og vi snakker tre måneder her). Denne uka ligger fokuset mitt litt i mellom å tjene penger (jobbe i planteskolen) og å være sunn (spise litt mindre sjokolade) og å nyte hver eneste dag med ferie (treffe venner, lese, hobbyprosjekter osv).

Yvonne som koser med Sol på teaparty hos meg

 

 

Og på mandag(!) reiser vi til Bulgaria på bryllupsreise! Thomas finner ikke passet sitt, så vi måtte i hui å hast prøve å skaffe et nytt et. Nå ber vi om at det kommer før fredag, så vi slipper å betale masse ekstra for et hastepass… Det blir magisk å reise sammen med mannen min på vår første sydenferie. Thomas har heller aldri vært i syden før (og det er snart 15 år siden jeg var på Lanzarote). Stas! Yr melder forresten 25 grader og sol – helt perfekt!

Måtte forresten kaste med et bilde av denne vakre fotomodellen; Tantejenta mi som allerede er blitt ni år nå! Og da jeg og Thomas ble sammen var hun ikke en gang fire enda… Wow, så fort det går 🙂

 

Jeg har også prøvd å forberede meg litt mentalt på å begynne på skolen. Har betalt semesteravgift, søkt om lån og stipent, og lest (!) semesterplanen for å finne ut hvilke emner vi skal ha i kunst og håndtverken i år. Programmet ser spennende ut, og jeg håper at ikke alt utstyret blir alt for dyrt. Har dessuten til og med mailet med læreren fordi jeg ikke kommer på skolen første dag (bryllupsreisen). Siste året som student må jeg jo prøve å henge med hele veien!

Har du begynt på skolen/jobben enda?

Føler du deg ferdig med ferie?

3 kommentarer

3 thoughts on “Er du klar for ferieslutt?

  1. Hehe, må le litt med meg selv for det er så typisk å ikke finne passet sitt når man trenger det. Mannen min lette en hel kveld sist han skulle ut og farte, og han fant det i vinterjakka si. Sist jeg lette etter mitt var det i ei håndveske jeg ikke hadde brukt på lenge..

  2. Ann: Hehe, og det værste er at han utsatte det såå lenge fordi “han visste jo hvor det lå”. Og når han endelig skulle finne det, var det ikke der 😛
    Men nå har vi heldigvis fått nytt pass, og slapp å bestille det dyre nødpasset 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *