Eden

Categories H bok

“En by med en fryktelig hemmelighet”

Forfatter: Frank Peretti

 

Boktittel: Eden (The Oath, på engelsk)

 

Innhold: Hyde River er en by med mange mystiske hendelser, og veldig få som snakker om dem, på grunn av en eldgammel ed. Da Steves bror blir drept av et såkalt “bjørneangrep” vil Steve til bunns i byens mørke, og nøster sakte opp i trådene. Men er det noe menneskene i Hyde River ikke liker, så er det utenforstående som prøver å nøste opp i noe.

 

Min mening: Noen få sider inn i boka, var jeg ikke overbevist. Flere skrivefeil, og litt uheldige formuleringer gjorde meg skeptisk. Men wow! Boka overrasket totalt med å stable seg grundig og solid på beina med en fantastisk, spennende og tankevekkende historie som virkelig fenget.

 

Terningkast: 5. Spenningen økte gjennom hele boka. Jeg anbefaler den til alle som liker en thriller/krim med et godt budskap, og en veldig god historie.

 

Kjøpte boka på loppemarked, siden jeg lenge har hatt lyst til å lese mer av Peretti. Hadde i utgangspunktet lite tro på boka grunnet utsiden, men ble igjen positivt overasket. Kan også anbefale Mørkets Rike, og Mørkets Rike Møter Motstand

BildeKilde

#bok #bokanmeldelse #bokanbefaling #bøker #anbefalt #anbefaling

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *