Roadtrip – fra Sokndal til Molde

Categories G Reise og ferie

Første etappe av roadtrip’en gikk hjemmeifra og til Møre og Romsdal. Der skulle vi besøke mamma sin tante, Eli. På veien var det som alltid masse fint å se på.

 

Vi stoppet flere ganger underveis for små pauser, og vi prøvde ofte å samkjøre dette med å finne en geocache. Her, for eksempel, fant jeg en cache på Suleskard, godt gjemt inni muren på demningen 🙂

 

Ble litt for ivrig i letningen etter cachen, og dro på meg min første cache-skade.

 

Humøret går opp og ned på roadtrip. Det ene øyeblikket lener jeg meg lykkelig mot Thomas og sukker fornøyd, og en time senere sender jeg skulende blikk for noe han sa. Spesielt blir stemningen  lumsk når vi er trøtte eller sultne eller veldig lei. Men alt i alt; Å være på roadtrip med min kjære er helt fantastisk!

Det er viktig å kose seg på tur, så vi hadde ikke hastverk oppover veien. Turen er viktigere enn målet. Samtidig går alt som heter sunnhet og kosthold rett vest; det er umulig å opprettholde en ok livsstil på tur. Jeg får ta konsekvensene når jeg kommer hjem..

Nå har jeg godt og vel rundet 50 cacher – og er halvveis på målet mitt for i år.

Jeg har alltid vært facinert av sommerfugler. Her er en nydelig fløyelsringvinge. Det var en hel flokk av dem på dette lille stoppet 🙂

 

Over viddene finner man mange potensielle hindringer. Men vi lot oss ikke stoppe av hverken geiter, sauer, eller intens, altoppslukende varme. Just enjoy the ride 🙂

 

Etter å ha vært innom Suleskard, Valle, Hovden, og sikkert mange andre steder jeg ikke fikk med meg, var vi ved Hardangerfjorden. Jeg er (som noen kanskje vet) relativt dårlig i geografi, så jeg lærer masse av dette. I hvert fall fikk vi begge en lærepenge her. Kort fortalt kjørte vi feil, og tapte minst 300kr på det.

De neste bildene er tatt på Hardangervidda. Der fant vi også en cache 🙂

 

Den ene vidda etter den andre. Et stykke etter Hardangervidda, kom vi til Jotunheimen. Her fikk vi det første regnet på turen (hadde vært sol hele tiden). Men skyene og uværet var en kjærkommen forandring som gav oss ekstra fine bilder…

 

Etter flere feilkjøringer og enda flere småstopp, var klokka blitt 2, og med èn time igjen av reisen tok vi oss en siste stopp ved Langefjorden, som vi skulle kjøre rundt. For sikkerhetsskyld kjørte vi feil igjen, og kom frem i halv fire-tida til Tante Eli hvor både Eli, Bestemor og Onkel Ivar møtte oss. Ikke snakk om at de ville legge seg før vi kom! Eeeendelig fremme etter over 20 timer på veien…. (Turen skal egentlig bare ta 14 timer, haha)

Du finner mer om vår roadtrip i fjord under kategorien Reise eller f.eks. HER.

Les gjerne også om tips til hva man kan gjøre på bilferie.

3 kommentarer

3 thoughts on “Roadtrip – fra Sokndal til Molde

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *