Hjelp, Jeg er gift

Categories H bok

“Vi ønsker at eksteskapet vårt skal være en triumf og ikke en tragedie.”

Forfatter: Joyce Meyer

 

Boktittel: Hjelp, jeg er gift

 

Innhold: Boka er en god hjelp til å forstå mer om hvordan ekteskapet er ment til å være, og hvordan det kan bli akkurat slik. Den forklarer hvordan bibelen kan hjelpe oss til å få et helt fantastisk ekteskap, og vi får vite mye om hvordan Gud har arbeidet med ekteskapet til Joyce og Dave selv.

 

Min mening: Jeg tror at oversettelsen av denne boka var ganske dårlig (men vanskelig å si uten å ha lest på engelsk). Så det var litt minus. Den er også litt langdryg, men har mye gode tanker å komme med. Jeg synes den var verdt å lese og skaper gode holdninger.

 

Terningkast: 3. Verdt å lese, men ikke blandt de mest velskrevne. Jeg anbefaler boka til deg som er gift, eller skal bli det snart.

 

Kjøpte boka et par måneder før bryllupet på loppemarked. Nå har jeg endelig fått lest den. Men når det gjelder bøker som forbedrer forhold, vil jeg heller anbefale Kjærlighetens fem språk av Gary Chapman. Den skal jeg lese om igjen nå etterhvert, så kommer en skikkelig anmeldelse av den også.

 BildeKilde

#bok #bokanmeldelse #bokanbefaling #bøker #anbefalt #anbefaling

8 kommentarer

8 thoughts on “Hjelp, Jeg er gift

  1. Har også lest ´Kjærlighetens fem språk´ og er enig i at den er bra. Leser sjelden sånne selvutviklingsbøker ellers, men var i bokhandelen en dag og kikket litt på ei bok av Dalai Lama. Noe med kjærlighet i tittelen tror jeg. Lurer på om jeg skal kjøpe den, for den så egentlig ganske interessant ut.

  2. Ann: Ja, noen ganger er de veldig bra, og kan få deg til å tenke over ting 🙂 Men er jo litt tungt i forhold til skjønnlitteratur, da.. 🙂

  3. Camilla Malvine Eriksen: Jo, på en måte.. Men tror også at det var en god start, på et vis… Også burde jeg kanskje lese den igjen om noen år.. hvis jeg gidder 😛

  4. Ja er jo selvfølgelig en god start! 🙂 Hehe ja vi får begge forsøke å lese den igjen om noen år kanskje 😉 Jeg kan anbefale “Ekteskapet du lengter etter” (husker ikke forfatteren), i tillegg til ekteskapsboka og kjærlighetens 5 språk, om du ikke allerede har lest den 🙂 En relativt kort og rett-på-sak-bok som minner en på de viktige tingene underveis 🙂

  5. Camilla Malvine Eriksen: Har ikke lest den nei.. hvis jeg kommer over den, skal jeg lese den. Nå er det vel snart på tide at vi treffes igjen, så da kan jeg kanskje få låne den av deg? 🙂 Hadde vært moro med et besøk fra dere/deg!

  6. Ja du kan selvfølgelig få låne den av meg neste gang vi sees! Hadde vært kjempemoro å få besøkt dere snart, ja! Egentlig var planen at vi skulle ta en tur på vestlandet og ned langs kysten i sommer, og da i samme slengen si hei til dere, men pga huskjøp og alt rundt det så forsvant tiden og pengene litt, så vet ikke om vi får det til før skolen starter igjen.. men kanskje, kanskje 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *