Husker du de nærmeste?

Categories tanker, tro og filosofi

Vi er veldig flinke til å gjøre fine ting. Til å gi litt penger til de fattige, og til å slenge ut et kompliment til noen du treffer på butikken. Men hva med dem du ser hver dag? De du bor sammen med? Er du flink til å gjøre noe spesielt, ekstra, og fint for dem?

Jeg merker selv at jeg er på mitt værste med de som er nærmest – mamma, lillebror og Thomas. Det er de som får de sure minene, og den usminka ærlige gallen. Og det er jo naturlig at man er mer ærlig med de nærmeste. Men jeg vil oppfordre (meg selv og) dere til å gjøre det lille ekstra for de nærmeste. Bak noe godt, bestem deg for å ikke klage på noen ting (vi godtar alt mulig fra dem vi ikke kjenner så godt – ha litt tålmodighet med de nære også!), eller bare si hvor mye du setter pris på dem. Gjør noe fint!

 

1 kommentar

1 thought on “Husker du de nærmeste?

  1. Ingen selvfølge idag at vi folk bryr oss om hverandre. Vi har noe å lære fra andre land, eks Kenya, selv om mange lever primitivt, er de takknemlige og ser til sin neste.
    Flott innlegg<3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *