Jeg har blitt heklelærer! (+Sauen Shaun)

Categories A Hobby

Jeg har vel så vidt nevnt på bloggen at jeg har heklet mye i det siste. Og ikke nok med det. Jeg har også inspirert andre til å gjøre det samme! Nå har jeg lært opp ikke mindre enn tre personer til helt basic hekling. Veldig gøy!

Jeg har også funnet et sted å bestille rimelig bomullsgarn på nettet, og det var veldig moro. Har brukt første ladningen derfra til hekleopplæring, samt flere nye kluter og grytekluter (se under). Nå har jeg bestilt en annen type garn som skal være bra til vaskekluter, og som ikke er like tjukkt som det jeg hadde sist.. Det blir spennende å prøve det ut 🙂 Når jeg har testet dem skikkelig, vil jeg nok poste link og anbefaling på bloggen for dere heklere og strikkere som leser bloggen 🙂

Har heklet to slike kluter nå. En med fastmasker, og en med staver. Nå holder jeg på med en gryteklut i det samme garnet, med vaffelmønster..

 

Et annet prosjekt jeg har jobbet med samtidig er denne skjønne sauen. Det er den tredje jeg har laget, og har postet oppskriften på bloggen før HER. Droppet ørene på denne, da 😉

I mellomtiden er Thomas litt frustrert fordi jeg mellom 3 og 6 poser med håndarbeid i stua til alle tider. Må liksom ha noen flere prosjekter å veksle mellom 😛

Forøvrig så reiser vi på ferie i morgen, så noen av innleggene fremover vil være forhåndsskrevet. (Mer bryllup kommer!) Vi skal på roadtrip i Norge. Får se om jeg rekker å skrive litt mer om reiseplanene senere. I hvertfall så har vi en travel dag i vente. Jobb til i 3-4-tida, og deretter middag, pakking, sying, og så får vi gjester kl 19.00. Men det blir veldig kjekt 🙂

3 kommentarer

3 thoughts on “Jeg har blitt heklelærer! (+Sauen Shaun)

  1. ivfbebis: Lett å lære seg! Ta en liten tur på youtube, eller bare google “lær å hekle,” så er det masse god hjelp å få 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *