Babyshower (Kind of)

Categories B opplevelser og hverdagsliv

For en uke siden arrangerte vi fødselsfest for Sølvi-Oline og lille Sverre-Johannes. Vi fikk ikke tid før fødselen (lillemann bestemte seg jo for å komme to dager etter bryllupet mitt, en god uke for tidlig) Men vi så ingen ting i veien for å ha festen sammen med lille baby!

 

Arrangementet ble ikke holdt hemmelig for mor og barn – det krevde for mye energi. Men vi hadde alle hvert vårt bidrag til noe spiselig, og brukte formiddagen på å fikse en bleiekake.
Jeg laget en desert jeg pleier å kalle for Rosa Ripsgraps. (Oppskrift). Litt dumt at den var rosa, men jeg kompenserte med noen spiselige blå blomster fra det nye tilskuddet til urtehage min; Agurkurt! Den blomstrer som baare det nå!

Bleiekaka ble laget av tre pakker med nyfødtbleier, en papp-stav i midten, smokker, sommerfugl, babypynt, sløyfebånd og en heklet elefant (oppskrift) på toppen. Hvis du skal lage til jente, anbefaler jeg en gris på toppen (oppskrift)Ellers hadde nok en rosa elefant også fugert utmerket 🙂

Lille Baby lå å sov mens vi spiste, og så (etter et måltid til ham selv) var han klar til å bli sendt att og frem mellom oss jentene. Veloppdradd og snill baby! 🙂

Søteste lille nurket 🙂
Det blir spennende å se min første venninne-baby vokse opp! 🙂

4 kommentarer

4 thoughts on “Babyshower (Kind of)

  1. Karoline Johannesen: Ja, han er nydelig! Ja, det er kjekt å utnytte sånne anledninger til å komme sammen og gjøre litt stas på folk 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *