Bryllupsfesten vår

Categories U Bryllup

Her har jeg samlet et knippe bilder i fra bryllupsfesten vår, og tenker å skrive litt om hva som skjedde, gode tips, og hva jeg husker best. Vi starter med et bilde av hovedbordet med oss, brudeparet, og våre foreldre 🙂

 

Og så går vi rett på desserten! Som var Sjokolademousse med Bringebærcoulis. En himmelsk avslutning på et deilig måltid (mer om det under her).

Forretten var Blomkålsuppe. Jeg var helt vilt sulten da denne kom på bordet, og ble skuffet over de få skjeene som skulle til for å tømme den. Men jeg ble glad igjen da vi hadde rester til tre middager av suppa (etter å ha delt ut i øst og vest, da).
Hovedretten var reinsdyrsteik. Men av en eller annen grunn har INGEN tatt bilder av den. Dere må bare bruke fantasien… 🙂

Nok et vinnerbilde fra hovedbordet. Pappa så litt molefonken ut da, men…

Vi nygifte elsket oppmerksomheten og følte oss ganske så smukke der vi satt med utsikt over alle våre kjære!

 

Vi hadde lite fellessanger, men slo til med slageren “Alle gjester reiser seg” pluss at mamma hadde skrevet en overraskelsessang som var limt under stolene til alle. Synes egentlig det var passelig, fordi det kan noen ganger bli litt for mange sanger i slike bryllupsfester 😛

Servitørene hadde jeg håndplukket blandt bekjente, og var hundre prosent fornøyd. Bare sjekk velviljen og tjenersinnet her!

 

Vi har fått intrykk av at gjestene koste seg – og det var virkelig et av de større målene. Vi brukte mye tid på bordplasseringen for at alle skulle ha noen å snakke med, og gjerne bli kjent med noe nye også 😉

 

Thomas og jeg fikk ikke mindre enn åtte par med små babysokker fra min mor. Så nå er det bare å starte produksjonen (haha, neida).

 

Vårt flinke vennepar; Sølvi-Oline og John-Kenneth trosset den store magen (og en termin som kun var 10 dager unna) og sang to helt nydelige duetter for oss. Lille Baby kom til verden halvannet døgn senere, og du kan se bilder av ham HER.  Sangene de sang var “I see the light” fra Disey-filmen Tangled, og Only God Could Love You More.

 

Vi hadde fått bakt en gedigen, flott kake med ferskenfargede blomster på. Den smakte heeelt himmelsk 🙂 Matingen ble litt morsom, søt, og pinlig. Slik den skal være?

 

Vi hadde også en beskjeden lek. En stollek med en vri: Hver av dem som gikk ut fra leken, fikk et oppdrag. For eksempel; Be brudeparet på middag, grillfest, skogstur, filmkveld, send dem en blomst på ettårsdagen osv. Jeg synes dette var en utrolig gøy vri på stolleken, og som vi også fikk noe positivt ut av. Har allerede vært på middag hos forloveden min, og gleder oss til kveldsmat hos svigers og mye mer. Jo lenger de klarte å være med i leken, jo lettere oppdrag “vant” de. Denne leken anbefales som en Ice-Breaker! Gir dere også mange gode minner og ting å se frem til i året som kommer.

Jeg har helt sikkert glemt masse viktig, men det er et par innslag jeg ikke har tatt med i dette innlegget med vilje, og det var noen overraskelser fra oss brudeparet. De samler jeg i et eget innlegg som kommer senere. Stay tuned 🙂

 #Bryllup #wedding #bryllupsfest #tips #gøy #bryllupsleker #bryllupslek

1 kommentar

1 thought on “Bryllupsfesten vår

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *