Ferdigsydd kjole: Forloverkjolen!

Categories A Hobby

 

 

Jeg må innrømme at det var litt skummelt å ta på seg å sy forloverkjolen. For det første hadde jeg ikke noe mønster å gå etter. For det andre hadde vi tegnet en kjole som ikke lignet noen kjoler jeg hadde sydd før. Og for det tredje så er det en ganske viktig kjole, som ikke bør bli ødelagt på noe vis. Det er også mye tryggere å sy kjoler til seg selv enn til andre. Men jeg kjørte på, og med verdens greieste forlover som finner seg i det meste og følger mine sprøe ideer nokså langt, så ble dette egentlig ikke noe problem. Vi hadde flere mislykkede forsøk underveis, som dette:

    

 

Heldigvis hadde jeg kjøpt rikelig med stoff i London, så vi hadde litt å gå på. (Men jammen brukte jeg opp det aller meste til slutt) Og til slutt ble også resultatet ganske så bra 🙂 Jeg tror at vi begge var nokså fornøyde – Andrea var i hvert fall strålende vakker!

Jeg er veldig glad for at jeg tok meg bryet med å lage kjolen selv – det ble liksom enda mer personlig, og ikke minst gjennomført. Mange lurer på om jeg ikke sydde brudekjolen også selv, men nei. flink er jeg ikke, og det blir jeg nok ikke på en liten stund til heller 😉

 #hobby #sy #kjole #bryllup #forlover #forlovere #kjoler #design #DIY

3 kommentarer

3 thoughts on “Ferdigsydd kjole: Forloverkjolen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *