Har du lagt merke til det lille barnet?

Categories O interessa

Har du noen gang lagt merke til det lille barnet som ligger i sidemenyen min? Under kategoriene, før arkivet, så finner du et bilde av et lite, ekte, levende barn. Et barn som ikke har det så godt som du og meg. Et barn som sliter med sult, overgrep eller mangel på omsorg. Kanskje med sykdom som enkelt kunne ha vært forhindret. Et av disse barna har DU faktisk muligheten til å hjelpe. For 260 kr i måneden får barnet mat, helsehjelp, oppfølging og opplæring gjennom den kristne organisasjonen Compassion.

Jeg og Thomas har selv en liten faddergutt i Rwanda som vi håper på å få besøke en dag. (Her har jeg skrevet et innlegg om gutten vår, rett etter at vi fikk ham) Og jeg vil oppfordre deg på det sterkeste til å få deg et barn du også (vi håper å få oss en jente i tillegg, når jeg også begynner å jobbe.) For det er jo ikke så mye? 260kr? Er ikke det en kveld med kino og noe mat? Eller èn artikkel med sminke? Eller litt røyk? Er det ikke verdt å gi avkall på litt godteri (som ikke er bra for deg uansett) for å redde et barn?

Og har du ikke råd, så kan du jo oppfordre familien din, vennene dine, eller bloggleserne dine. Om du ikke har en jobb, kan du kanskje bli enig med foreldrene dine om noen plikter du kan gjøre for 260kr i måneden. De fleste foreldre er behjelpelige når det gjelder en god sak. Eller gå sammen med et par venninner om å sponse et barn. For tre venner blir det kun 53kr i måneden. Les mer om Compassion her, og hvis du vil legge inn et barn i din sidemeny, klikk her.

Det er mange flotte organisasjoner man kan gi til, men Compassion er en av dem jeg brenner mest for. Fordi det blir så nært; ett barn. Brev tilbake. Et nytt liv. Muligheter for besøk.

Har du noen tips til hvordan man kan gjøre en forskjell? Legg inn en kommentar nedenfor her 🙂

#barn #mamma #omsorg #gi #hjelp #godhet #forskjell #ekte #hjelpe #organisasjon #compassion #medfølelse

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *