Blomstene i Bryllupet

Categories U Bryllup

 

 

Fordelen min når det gjelder blomster, er jo at mamma er gartner, og eier sin egen blomsterbutikk/hagesenter. Dette gav meg masse muligheter når det kom til blomster. For det første hadde vi kjørt inn en hel haug med trær og planter (se her også) som vi bare hadde lånt. På alle rekverk og på pianoet hang små potter med sommerblomster i – alt gikk selvsagt i fersken.

Og så var det alle oppsatsene da. Igjen var mamma en nøkkelperson, og laget alt av oppsatser og buketter. Jeg og Thomas reiste til Stavanger for å plukke ut de riktige blomstene direkte hos forhandleren som leverer til blomsterbutikken. Siden vi tilfeldigvis skulle hente grandtante på flyplassen den samme dagen, ble hun og bestemor også med.

Vi plukket ut, og mamma bestilte. Og vi endte opp med tre sorter i fersken (Nellik, Germini, og noen bær jeg ikke husker navnet på) og en del hvite sorter (Brudeslør, Ridderspore, Roser, Krysantemum, og Fresia). Mamma laget en til hvert bord av dekorasjonen nedenfor.

 

Hvis du vil ha noen anbefalinger når det gjelder sorter, så likte jeg veldig godt fresia i buketten, og Germini er jo nydelige – og fåes i alle farger.. Dessuten er jo brudeslør greit som fyllmasse, og roser er jo bare klassisk og nydelig. Den neste oppsatsen ble brukt til bordet vi (brudepar med foreldre) satt på. Vi hadde to slike.

 

De to skjønne brudepikene mine fikk også hver sin lille oppsats dandert i en kurv som vi spraymalte hvit. De var utrolig flotte sammen med pikene – bilder kommer etterhvert 🙂

 

Og til slutt har vi brudebuketten. Jeg hadde spesifisert at jeg ville ha en “fri” bukett som ikke var for stram eller kjedelig. Ville også ha noe som hang ned. Og resultatet kunne faktisk ikke ha blitt bedre. Jeg elsker buketten min! (holder den litt sidelengs på bildet, men) Fargene, formen, og alt var fullklaff!

 

Nå står buketten parkert på hylla i stua, og har begynt sånn smått å visne. Men den stod jammen lenge først. Nå fikk dere forresten også en liten sniktitt på kjolen 🙂

Min eneste “anger” når det gjelder blomster, er at det ikke var sesong for Liljekonvall – det hadde jeg veldig lyst på. Menmen. Ingen krise i det hele tatt 🙂

De fleste bildene i dette innlegget er tatt av Kjersti.

Hvilke blomster liker du til #bryllup ?

3 kommentarer

3 thoughts on “Blomstene i Bryllupet

  1. Det var en nydelig brudebukett! 😀
    Praktisk at moren din er gartner ja 😉
    Jeg synes det er så mye som er fint, så lenge det passer med fargetemaet til bryllupsfesten, og passer til kjolen (og personen), så blir det alltid bra 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *