Det som må gjøres etter bryllupet (+kakene)

Categories U Bryllup

Når man planlegger et bryllup, har man en million ting å tenke på. Og lite visste jeg om hvor mye arbeid som faktisk ventet etter bryllupet også.

* For det første var det gavene. Vi brukte en hel dag på å pakke ut, vaske, sortere og plassere alle gavene. Og så var neste oppgave å sette seg nogenlunde inn i hvem som hadde gitt hva, og å lese alle kortene (og en solid jobb).

* En annen klattete jobb var alle de som skal ha betaling. Toastmastere og sangere, teknikere og film/foto-folk samt hår, sminke, og servitører. Det er mange som skal ha sitt, og vanskelig å bestemme hvor mye det blir på hver.

– Mannen dynket i gavekaoset

 

* En tredje ting som må gjøres er alle takkekortene. Og dette er jo i utgangspunktet en koselig jobb, tenkte jeg. Det er gøy å lage takkekort! Men jeg kan si deg det med en gang: Det som ikke er like moro, er å klistre igjen et lass med konolutter, og deretter skulle prøve å finne eierne av navnene (hvorav du kjenner ca 50%).

* For ikke å snakke om overgangen med flytting. Det tok to dager før jeg fikk hentet dyna mi hjemme – så vi delte imens. Nå venter jeg på å få hentet jakkene, smykkene, og en del av hobbytingene. Du trenger dem ikke ofte, men når man gjør det, så er det utrolig irriterende. Så jeg har enda en liten flyttejobb å gjøre, selv om jeg synes jeg var flink å fikk flyttet det meste før bryllupet.

 

Så det har vært noen travle dager – og i og med at vi bare har en bil, får jeg ikke gjort enormt mye (flytting og sånt) på dagtid. Så dagene flyr fort! Vi har også hatt uforskammet mye besøk, for å prøve å kvitte oss med noe av kakene. Men nå tror jeg snart vi må kaste resten av bryllupskaka også. Har endelig kommet til den nederste (gigantiske) etasjen, men har sikkert nok kake til 50 personer enda.

Jo, også en siste ting. Alle kakefatene må tilbake til sin rettmessige eier. Værre puslespill har jeg sjelden vært med på..

Det siste bildet er tatt av Kjersti.

#bryllup

6 kommentarer

6 thoughts on “Det som må gjøres etter bryllupet (+kakene)

  1. Jeg og mannen reiste direkte på bryllupsreise samme natt som bryllupsfesten var over, så rydding og slikt var det andre som tok seg av, hehe. Takkekort syns jeg bare var koselig å lage! Regninger hadde vi for det meste betalt på forhånd, men ble jo litt smågreier vi måtte fikse i etterkant, men syns stort sett det gikk veldig greit. Men det er sant at det er mye man kanskje ikke tenker på forhånd at må ordnes. JHehe!

  2. Keths!: Ja, det er jo mange måter å ordne ting på 🙂 Og alt arbeidet er jo moro – så det hjelper jo veldig på, selv om det tar mye tid 😉

  3. Gratulerer som nygift 🙂 Det har vært så gøy å lese de siste blogginnleggene, og jeg håper du fortsatt har mye å skrive om ift bryllupet 🙂 Haha, du skriver så morsomt, og jeg tror jeg skjønner hva du mener. Endelig gift, men så er det fortsatt masse å fikse. Håper du finner masse tid til mannen innimellom 🙂 Et nytt og spennende kapittel har nettopp startet. Og det beste av alt er at kapitlet du nå har startet skal vare hele livet 🙂 Igjen, gratulerer masse masse! Håper dagen ble helt fantastisk!

  4. Oppigard: Tusen takk! Ja, det er en hel bråte med innlegg på vei ut – men jeg sprer dem litt utover 🙂 Har hatt et veldig tett program de siste dagene, for han jobber, også har vi hatt gjester hver eneste kveld. Så vi kjenner at det blir deilig med helg. Men nyter hver eneste dag, selvfølgelig 🙂
    Ønsker deg også en good helg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *