Utdrikningslag – Malin

Categories U Bryllup

Nøyaktig en uke før mitt eget bryllup var jeg i utdrikningslag til Malin, som skal gifte seg i slutten av Juli. Et utdrikningslag er alltid moro, så jeg hadde gledet meg stort. Dessværre fikk jeg ikke være der hele tiden, men fikk i hvertfall med meg første halvdel av den store dagen.

Overraskelsen

Malin hadde gitt oss to datoer vi kunne velge fra, og vi valgte den siste (sa vi til Malin). Så planla vi at alt skulle skje på den førstkommende datoen, og avtalte med Malins sjef at Malin skulle bli lurt til å tro at hun jobbet denne helga. Og så troppet vi opp ved sengekanten og vekket en forvirret Bride To Be på en nydelig vakker lørdags morgen.

Champagnefrokost

Da Malin hadde våknet, stelt seg litt, og pakket en hel haug med ting fra en pakkeliste, var det på tide med frokost. Vi kjørte hjem til ei av jentene hvor mannen hadde laget klart en nydelig frokost til oss! Det var varme rundstykker, og god stemning på menyen, og jeg spiste en hel del.

Surfing

Neste post på programmet var den jeg hadde gledet meg mest til. Jeg var litt skeptisk til om jeg måtte droppe hele planen, siden jeg var litt småforkjøla og skulle gifte meg om en uke. Men jeg hoppet i det, og surfet allikevel. Og Gud, så gøy! Det var virkelig et høydepunkt! Jeg fikk det kanskje ikke så veldig godt til, men nok til at jeg fikk mersmak 🙂 Her er jentegjengen klar for å få på oss våtdrakter:

Utdriting

Når surfingen var ferdig, og vi hadde blitt både solbrent (i ansiktet!) og slitne (i armene) og forslått (i rumpa) skulle vi drite ut Malin litt. Vi kjørte til M44, et kjøpesenter på Bryne, og pauset på taket for noen bilder.

Malin sitt først oppdrag var å feste ballonger på folk uten at de merket det. Noe som kanskje ikke var så altfor enkelt i dette kostymet. Men Bruden tok det hele med godt humør, og var ikke så lenge om å bruke opp alle ballongene.

Ser du den rosa bruden som løper bort fra offeret? 🙂

 

 

Etterpå skulle Malin tegne karrikaturtegninger av folk, og selge bildene til dem. Hun solgte tre. Til slutt fikk hun i oppgave å spørre tilfeldige folk hun traff om noen spørsmål hun fikk på lapper. (Tips til bryllupsreise, ekteskapet, bryllupsnatta(!) osv… ) Hun fikk ikke vite neste spørsmål før hun hadde valgt seg ut et intervjuobjekt. Her tegner hun en karrikatur av en mann.

Og etter all latteren, måtte jeg rett og slett gå. Videre program var dansing i rundkjøringen, cocktail-smaking, og underholdning og mat på kvelden. Så jeg gleder meg til å få litt bilder fra de andre. Når jeg kom hjem så jeg at den lille halvannen timen jeg surfet, hadde jeg fått et tjukkt, sviende lag med farge i ansiktet. Bad en liten bønn om at det ikke skal vare en hel uke. Ble forresten (og takk Gud igjen) ikke mer syk av surfingen.

#bryllup #utdrikningslag #underholdning #utdritningslag #moro #kos #brud #frokost

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *