Resultater etter all treningen

Categories O interessa

Det har gått opp for meg at Bryllup er den beste treningsmotivasjonen jeg har opplevd så langt i livet. Så for første gang har jeg klart å trene regelmessig i mer enn to uker om gangen (haha). Jeg har jogget en del siden August, og de to-og-en-halv siste månedene har jeg også trent styrketrening ca to ganger i uka (På 24fitclub). Det er spesielt da i det siste at jeg har sett resultatene, fordi på treningen kan man scanne seg, og få vite alt i fra fettprosent og muskelmasse til vannbehov og benstyrke. Nå kommer snart resultatene, men først må jeg påpeke noe viktig:

Hvis du er ungdom, og ikke fornøyd med kroppen din: Vær forsiktig før du begynner å slanke deg! Vit at du gjør det riktig. Man skal spise – riktig, men nok. Og man bør trene. Ikke slutt å spise, for det blir man syk av, og får faktisk ikke drømmekroppen. Drømmekroppen er for de fleste en uoppnåelig illusjon. Vi bør godta hvem vi er, og gjøre det beste ut av det. Ta vare på seg selv, og ikke slank deg for å bli bra nok. Det er mye viktigere å være sunn og frisk, enn å få drømmekroppen. Les gjerne her.

Savner den kroppen jeg hadde her… Men det værste er at jeg var ikke fornøyd da heller. Så hva skal man gjøre?

RESULTATENE etter ca 2,5mnd trening:

*Min metabolske alder (kroppslige alder) har gått i fra 29 til 24 år. Jeg nærmer meg altså min egentlige alder på 22 😛

*Mitt fett inne i magen (det farlige fettet som ligger rundt indre organer har gått i fra 3,5 til 2. Altså mye mindre! Jeg var innenfor det som var greit i utgangspunktet også, men nå er det altså mye bedre. Fettprosenten i hele kroppen har gått ned nesten fem prosent.

*Min muskelmasse har økt med en kilo. Jeg har altså fått mere muskler også.

*Og hvileforbrenningen min har gått litt opp – jeg forbrenner altså litt mer nå enn tidligere.

*Når de gjelder vekt, prøver jeg å ikke være så fokuser på det. Jeg har ikke endret meg veldig mye siden jeg begynte med styrke (for jeg har jo gått opp i muskler samtidig). Men siden jeg startet å jogge i høst har jeg mistet omtrent fire kilo. Har enda ca 2 igjen for å nå måle mitt for bryllupet. Men jeg har innsett at det ikke betyr så mye. Det viktigste er at jeg er i bedre form nå. Så jeg er ganske fornøyd.

 

Nå er egentlig bare spørsmålet om jeg klarer å fortsette å trene etter bryllupet også. Jeg kommer nok til å bremse ned litt, for det er ganske slitsomt å få tid til. Men samtidig ser jeg at treningen gir meg energi, og får meg til å sove bedre. Så kutte ut bør jeg jo virkelig ikke heller.

Trener du?

#trening #kropp #kroppspress #kroppsfokus #resultater #sunn #livsstil #styrketrening #jogging

2 kommentarer

2 thoughts on “Resultater etter all treningen

  1. Så flott at du har fått fine resultater! 😀 Veldig kjekt å få målt alle disse tingene før man setter i gang, så får du vite at det står bedre til med kroppen allerede etter så kort tid med trening!
    Helt enig med deg ift at man må være forsiktig før man begynner å slanke seg, og man må også ha en fornuftig grunn til å gjøre det. En slik plan som du har fulgt, med løping og styrke er jo kjempesmart, for da bygger du jo litt muskler også 🙂
    Jeg trener en del, mest løping og fotball. Har planer om mer styrketrening når fotballsesongen tar pause om noen uker 😉
    Masse lykke til videre med treningen! 😀

  2. Kristin: Ja, det er faktisk herlig å endelig ha fått en rytme på treningen, og se at det gir resultater 🙂 Lykke til til deg også! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *