Topptur i Sommervarmen og Piknik

Categories E Natur og Turer

Kan du tenke deg en dag hvor sola varmer så godt at du kjenner at du blir klam? Kan du kjenne den herlige følelsen når vinden treffer den solvarme huden som har begynt å få en anelse farge. Og kan du sette deg inn i hvor perfekt det måtte være med en nydelig topptur med ei god venninne etterfulgt av en herlig, sunn sommerpiknik?

Attende mai var en utrolig herlig dag. Den overgikk på mange måter den 17. faktisk. Sola var alene på himmelen, og det var god sommertemperatur hele dagen. Dagen starta med litt smårydding i huset, og litt arbeid med bacheloren (men det går tregt med innspurten – må sjerpe meg). Senere bar det ut på topptur i dag igjen. Vi gikk til Åmotfjellet – en ny turløype som ligger rett ved der jeg bor. Det er kun i overkant av tre kilometer, men med ganske bratte stigninger. Vi var så godt i gang med gåingen at vi faktisk tok en ekstra runde på flatmark også.


Haha, jeg ser litt rar ut fordi jeg veltet bakover akkurat idet selvutløseren gikk av 😛


Utsikten mot sokndal – den lille bygda mi.

 

 

Etterpå gikk jeg og Bente opp til henne og laget oss en sommersalat og piknik på terrassen. Sola varmet, og salaten var et fyrverkeri av friske smaker som mango, cashewnøtter, paprika, sukkererter og mye annet godt, med herlig Couscous på siden. Det blir jaggu meg ikke mye bedre enn dette.

Sommersesongen er innviet. Enjoy <3

#piknik #sommer #topptur #tur #vår #salat #sunnhet #nam #deilig

2 kommentarer

2 thoughts on “Topptur i Sommervarmen og Piknik

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *