Min Innholdsrike 16.mai

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Jeg er faktisk helt overrasket over alt jeg fikk tid til den 16. mai! Jeg startet med en tur til søskenbarnet mitt i Egersund hvor vi skulle ha prøvetime for bryllupssminken. Skjønte fort at jeg hadde valgt rett jente til jobben, og ble kjempefornøyd med resultatet! Det synes kanskje ikke så godt på bildet, men du ser vel forskjellen litt. Til mitt forsvar så hadde jeg nettopp våknet på det første bildet – derfor jeg ser litt sunken og trøtt ut.
#BadHairDay                                                              #Selfie

    

 

Så var jeg med i begravelse til Thomas sin farfar. Det var trist, men han er nok på et bedre sted nå hvor slag ikke kan nå ham.

Neste post på programmet var et par inneklemte timer på jobb mens Thomas fikset noe på bilen. Det var übertravelt i planteskolen siden det var 16. mai, OG sol. Kundene strømmet på, og da jeg kom stod bilene overalt og køen helt gjennom butikken – så jeg kom i grevens tid, kan man si.

 

I tillegg til alt dette klarte altså jeg og kjæresten å skvise inn en lenge etterlengtet topptur til Voreknuden – et fjell i nærheten. På turen fant vi ikke mindre enn to Geocacher – og jeg var kjempefornøyd! Jeg har satt meg som mål å finne 100 i løpet av året, og er nå kommet til 30. Så jeg tror jeg kan klare det, selv om jeg begynner å ha funnet mange av dem i nærheten 🙂 Det er herlig med sånne turer i den fantastiske norske naturen – som vi så ofte glemmer å sette pris på. Mer bilder kommer.

 

Og ikke nok med det. Etter nok en tur hjemom, og nok en runde i klesskapet, kastet jeg meg rundt på 16.mai-feiring med ungdommene på Betania – etter å ha laget noen pannekaker til buffeten så klart. På programmet var det satt opp rockekosert og “mat på fat” og jeg gasset meg i taco og focaccia og masse annet godt (var jo sulten etter turen…). Skikkelig koselig å treffe ungdomsgjengen som jeg er så glad i.


I dag braker det løs med 17.mai. Jeg har enda ikke helt funnet ut hvor jeg skal være når, men det blir nok en travel dag dette også – som starter med å stelle en hel gjeng med graver for folk nå om morgenen. Bunaden tror jeg ikke jeg kan gå med, i og med at blusen er som sunket i jorden. Så jeg får se meg om etter et annet antrekk. Men nå bærer det ut på Planteskoleoppdrag!

#bryllup #sminke #tur #natur #konsert #betania #begravelse #jobb #16mai

2 kommentarer

2 thoughts on “Min Innholdsrike 16.mai

  1. Ser ut som om du har valgt en dyktig kvinne til jobben med bryllupssminken – det så veldig fint og naturlig ut! 😀 Man vi jo både bli sminket, og samtidig ikke se for sminket ut? 🙂
    Kjekt å kunne krysse av det på lista over ting du har kontroll på da 😉
    Masse fine planter på planteskolen så det ut til – det er så gøy nå når ting begynner å spire og man kan ha planter ute igjen! 😀
    Geocaching er moro – lykke til med de neste 70 🙂
    God helg videre!

  2. Kristin: Ja, hun er kjempeflink, og jeg var veldig obs på at det skulle være nokså naturlig sminke 🙂 Ja, jeg har planer om å plante en hel haug nå fremover – gleder meg!
    Takk for det, du, og en god helg og uke til deg også! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *