Your Best Life Now

Categories H bok

7 steps to living at your full potential.”

 Boktittel: Your Best Life Now

 

Forfatter: Joel Osteen

 

Innhold: Osteen skriver syv kapitler om hvordan du kan leve ut ditt fulle potensiale, starting today! Han begrunner synspunktene fra bibelen, har mange gode eksempler, og gjentar seg selv flere ganger (så du får hamret inn budskapet).

 

Min mening: Jeg reagerte litt negativt på noen deler av boka, rett og slett fordi de virker litt egosentriske. Men jeg ser at for folk med dårlig selvtillit er nok dette akkurat hva du trenger å høre. De med vanvittig god selvtillit bør være litt kritiske. Dette gjelder spesielt kap.1. som handler om å ha høye forventinger – men jeg tenker at en god jobb, og velstand er ikke det vi bør strebe mest mot i livet. På den andre side, så ble dette dårlige førsteintrykket mye bedre i løpet av boka, spesielt i kap.6. Det ble også lagt frem en merkelig idè om at man alltid bør “se perfekt ut” fordi man er kristen. Så konklusjonen er vel at boka er ypperlig hvis du trenger en forsikring om at Gud er for deg, ikke imot deg, og hvis du trenger noen gode råd til å bli mer lykkelig. Bare ikke les den totalt ukritisk, tenker jeg.

 

Terningkast: 3. Mange gode poenger, men kanskje litt langtekkelig. Jeg anbefaler boka til deg som sliter litt med selvbilde, og trenger mer glede, retning og lykke i livet.

Boka finnes også på norsk, og heter da “Ditt beste liv nå.” Jeg anbefaler egentlig enda sterkere A Confident Heart, som handler om litt av det samme, men på en måte jeg likte bedre. Men den er kanskje spesielt tilpasset for jenter.

 BildeKilde

#bok #bokanmeldelse #bokanbefaling #bøker #anbefalt #anbefaling

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *