Jesaja

Categories J Bibelen

For jeg er Herren din Gud som har grepet din høyre hånd
          og sier til deg: ‘Vær ikke redd! Jeg hjelper deg’.

Jes.41.13

 

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig.

 

Tittel: Jesaja (23 av 66)

 

Forfatter: Jesaja

 

Datering: 700-690 f.kr.

 

Innhold: Jesaja er den første av de profetiske bøkene i bibelen. Den forteller om fremtiden, så vel som nåtiden fra Guds perspektiv. Boka har blandt annet mange tydelige profetier om når Jesus skal komme, noe som gjør bibelen mye mer troverdig – tenk alt det de visste om Jesus før han ble født! Jesaja har også mange gode, trøstende ord fra Gud som kan være til hjelp i hverdagen 🙂

 

 

Min Mening:  Boka kan være tung til tider, men når man graver litt, finner man de flotteste skattene (Sjekk ut for eksempel Jes.12,2; 43,4; 49,5 og 55.9.) 🙂

 

#bibelen #bibel #kristen #tro #litteratur #bøker #bok #visdom


BildeKilde

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *