Å flytte sammen først når man gifter seg (Se Leiligheten!)

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Her en dag stod jeg i butikken, og snakket om den nye leiligheten med en gammel dame. Hun kommenterte, “Hvorfor kan du ikke bare flytte inn nå, og bli samboer i stedet, da?” Jeg ble så satt ut, rett og slett fordi det var denne gamle damen som spurte, at jeg klarte bare å stotre frem et svar om at “njo, vi gjør det på gamlemåten..” Og hun sprutet ut i latter. “Jeg tullet jo bare…”

Å være samboere har blitt så vanvittig normalt nå, at jeg får overaskede blikk, og undrende spørsmål når jeg sier at vi ikke skal flytte sammen før etter bryllupet. Og det er jo ikke så rart, for de fleste gjør jo det nå. Men vi har altså valgt å være annerledes, og gå imot strømmen. For jeg tror ikke alltid at strømmen er det beste for oss. Jeg tror at av og til er det bra å vente på noe godt, og jeg tror at man må gjøre det man selv mener er rett. Hva mener du om dette?

 

Thomas har, som sagt, flyttet inn i leiligheten allerede, og så er planen at jeg flytter inn rett etter bryllupet den 14. juni. Her kommer noen bilder fra leiligheten som begynner å komme ganske i orden nå. De aller fleste møblene har vi fått på ulike “gis-bort” grupper, både sofaen, bokhylla, vitrineskapet, salongbord, spisebord, kommode osv.


Eggebildet på veggen er forresten et som Thomas selv har tatt 🙂

 

Og også jeg har begynt å flytte inn enkelte ting. Bokhylla mi er flyttet inn i stua sammen med de aller fleste bøkene, og jeg har flyttet alle finkjolene (måtte beholde sommerkjolene hjemme litt lengre…) Etter å ha flyttet 22 kjoler var skapet mitt enda fullt hjemme, noe som er ganske merkelig. Fordi nå har jeg tre fulle kjoleskap som tidligere var skvist inn i ett lite skap. Stakkars kjoler… På det første bildet her har jeg samlet alle de lengste penkjolene.

Og så et skap med alle de andre finkjolene. Så får jeg ta de siste (sommerkjolene) inn i Thomas sitt skap, kanskje. For jeg ser jo selv at de kommer mye mer til sin rett på denne måten, enn slik det var før, når jeg noen ganger “mistet” en kjole, og så fant den i bunnen av skapet et halvt år senere… Joda, jeg har kjoledilla, jeg må vel innrømme det.. Men til gjengjeld har jeg ikke noe særlig til overs for sko!

#kjole #kjoler #leilighet #flytte #giftemeg #bryllup #kristen #samboer

8 kommentarer

8 thoughts on “Å flytte sammen først når man gifter seg (Se Leiligheten!)

  1. Det er selvfølgelig opp til den enkelte å finne ut hva som er best for seg selv, men jeg tror de fleste velger samboerskap før de gifter seg av den grunn at et forhold kan endre seg mye når man flytter sammen. Selv om man fungerer som kjærester som besøker hverandre mye, så er det ikke alltid sikkert at man passer til å bo ilag over lengre tid. Derfor velger nok de fleste å prøve det ut før de tar et så stort og bindende steg 🙂 Men som sagt, ulike ting fungerer best for ulike personer! 🙂

  2. Fint at dere følger tradisjonen, selv om det ikke er så mange som gjør det lengre (som jeg hører om iallefall) Gjør d som er riktig for dere 😀
    For oss hadde sikkert det vært utenkelig, hehe, men folk er forskjellige 😉

  3. Synes det er kjempefint at dere venter til etter dere har giftet dere med å flytte sammen jeg 🙂 Det var egentlig min plan også da jeg var yngre, men så ble det ikke sånn når det kom til stykket. Jeg synes det er litt både og, men tenker at jeg i utgangspunktet synes det er best å vente 🙂 Og om man først flytter sammen, så avventer man kanskje litt for lenge før man gifter seg også? I mitt hode er det å flytte sammen et stort steg, og et steg på veien mot å etter hvert (forhåpentligvis) bli gift 🙂 Kjekt å starte å ta med seg litt ting da, så blir det mindre stress når du kommer med resten 😀

  4. Kristin: Ja, man må ta ting i sitt eget tempo. Enkelte bruker knappe to år fra de møtes til de er gift, men vi måtte ha litt mer for å bli klare 🙂 Og sånn er det nok litt med alle ting: vi er forskjellige, og må gjøre det vi mener er rett for oss 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *