The Other Hand (Little Bee)

Categories H bok

Slik levde vi, lykkelige og uten håp. Jeg var veldig liten på det tidspunktet, og jeg savnet ikke å ha en fremtid, for jeg visste ikke at jeg hadde krav på en.”

 

 

Boktittel: The Other Hand eller Little Bee

 

 

Forfatter: Chris Cleave

 

Innhold: Jeg vil ikke fortelle deg så mye om denne boka. Historien kan fort bli ødelagt om man sier for mye. Men jeg kan si at historien spenner mellom England og Nigeria, og har en fantastisk spenningskurve som spres utover hele historien. Moralske dilemma, livsfarlige situasjoner og sterk medfølelse går hånd i gånd gjennom boka. En uannsynlig vakkert skrevet historie som kunne ha vært sann.

 

Min mening: Det var først den litt kryptiske beskrivelsen av boka som fikk meg interessert, og i tillegg ble den anbefalt av Tharto. Så jeg har prøvd å ikke røpe for mye jeg heller. Jeg har til og med kjøpt den to ganger, fordi jeg klarte å bestille Little Bee på Tysk med et uhell. Den skal forresten nå også lages om til en film. En kjempespennende bok med flere uventede tvister.

 

Terningkast: 5. Magisk språk, og en viktig, sterk historie. Jeg anbefaler boka til de som er over 16 år, og/eller tålig gode i engelsk.

 

#bok #bokanmeldelse #bokanbefaling #bøker #anbefalt #anbefaling

1 kommentar

1 thought on “The Other Hand (Little Bee)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *