Kaketopper og Godteri til Bryllupet

Categories U Bryllup

Noen av de viktigste shopping-punktene i Tyskland var til bryllupet. Jeg har allerede fortalt at jeg kjøpte brudesko der, men i tillegg har jeg altså kjøpt meg et par andre ting. I bryllupet skal vi ha et eget godtebord, i tillegg til kakebordet. Og det er her disse innkjøpene hører hjemme…

Innkjøp nummer èn er topperen til kaken. Jeg har egentlig lett ganske lenge for å finne en fin en. For enten så er de for små, eller de ser helt merkelige ut i ansiktene, eller har rare farger på klærne, eller er for seriøse eller for tøysete… Men denne var egentlig ganske grei. Og nå begynner det jo å haste litt etterhvert også, så jeg hoppet i det, og kjøpte den søte figuren med et sølvhjerte som også glir godt inn i tema vårt.

I bryllupet skal vi ha et Sweet Table, eller Candybar. Og planen har hele tiden vært å kjøpe godterier i Tyskland. Vi prøvde å holde oss til fargetema (fersken) men tillater oss å kjøpe rosa, gult og hvitt godteri også. Så kan vi tenke oss at det blir fersken dersom vi blander alle disse fargene sammen 🙂 Ferskener har vi kjøpt hele fire bokser av (!), for de har en spesiell oppgave som jeg kommer tilbake til i et senere innlegg 🙂

 

Vi har kjøpt flotte glasskrukker på Ikea som skal brukes til å ha godteriet i. Gleder meg virkelig til å se hvordan godtebordet blir 🙂

Slenger til slutt inn noen inspirasjonsbilder som gir en liten idè om hva jeg ser for meg…

 

Hadde dere godtebord? Og hadde dere i så fall bryllupskaka på dette bordet?

#bryllup #wedding #godteri #godt #sweettable #candybar #caketopper #snacks

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Kaketopper og Godteri til Bryllupet

  1. For en flott idé! Vi giftet oss i Tsjekkia, der mannen min kommer fra, og hadde stort sett bare den nærmeste familie som gjester. Treretters middag spiste vi i en salong og så forflyttet vi oss til et slags grillhus med badebasseng der vi fikk bryllupskaka servert, og så koldtbord litt senere på kvelden. Veldig fornøyd med det.

  2. Godtebord i bryllup har jeg ikke hørt om før. Hørtes godt ut 🙂 Vi hadde tradisjonelt kakebord med treetasjes sjokoladekake fra Våland dampbakeri som bryllupskake. Vi var innom og så bilder og valgte dekor. Vi gikk for to store sjokoladehjerter på toppen 🙂

  3. minhvitevilla: Ja, når du først tilbyr deg, så er vi på utkikk etter kakebakere (gjerne cupcakes med ferskenfarget topping, eller makroner i fersken, men alt trenges egentlig) 🙂
    Ellers så har jeg et par sy-prosjekter på tapetet som jeg sikkert kunne ha trengt litt hjelp til – altså brudepikekjoler 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *