Geocaching macht viel Spass

Categories G Reise og ferie

Jeg driver å øver meg litt på Tysk, så jeg ikke skal glemme alt jeg har lært. Så da vi var i landet, prøvde jeg konsekvent å ikke snakke engelsk, men bare gjøre meg forstått på Tysk. Det var faktisk ganske morsomt. Jeg betalte på tysk, og bestilte på tysk, og hilste på tysk.

En annen kjekk ting var at jeg tok frem Geocaching-appen min. Og det viste seg at vi hadde flere cacher rett i nærheten av herberget hvor vi bodde. Og jeg ut på vandring.

Den første cachen jeg lette etter var kun 150meter fra rommet mitt. Så jeg tuslet nedover gata. Og da jeg kom til bestemmelsesstedet prøvde jeg å oppføre meg lite mistenkelig (=late som om jeg snakker i telefonen mens jeg egentlig leter). En mann i 70-årene kom gående forbi og sa plutselig: “Den ligger under steinen!” Og så lett som bare det kom jeg meg i gjennom min første skikkelige tyske samtale med en vaskekte tysker som ikke skulle selge meg noe.

 

For å finne den neste Geocachen tok jeg med meg et par jenter på jakt. Og etter en god leting oppdaget vi den lille, magnetiske cachen rett før vi holdt på å gi opp… 🙂

Her er vinner-gjengen som fant cachen!

 

Cach nummer tre fant jeg sammen med Bente. Denne gangen måtte vi gå litt lenger, men ikke mer enn ti minutter. Og igjen holdt vi på å gi opp før vi endelig fant den.

 

Den fjerde cachen fant jeg alene. Jeg stod opp før alle andre på siste dag før avreise for å lete i den nydelige skogen Liethwald. Det var helt fantastisk å tusle rundt i skogen på morgenkvisten og bare nyte stillheten og fuglesangen.

 

Cachen fant jeg med en gang, i nærheten av denne nydelige broen. Men tok meg en ekstra runde i skogen, bare for å nyte livet litt før frokost.

 

I skogen skulle det finnes både rev og hare. Men jeg fikk bare se søte ekorn. Noe som egentlig ikke er så ille i det hele tatt.

Wir Lieben Geocaching!

#tysk #tyskland #geocaching #tur #natur #turer #vår #reise

1 kommentar

1 thought on “Geocaching macht viel Spass

  1. Så gøy! Kjempesmart å få øvd litt på tysken 😉
    Noen av de cachene føles umulig å finne, og da er det utrolig kjekt når man faktisk finner de! 😀
    Utrolig fine omgivelser på den du tok på egen hånd, og alltid moro å se ekorn 🙂
    Kos deg videre 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *