Wir Fahren nach Deutchland

Categories G Reise og ferie

Den første dagen vi reiste mot Tyskland var en onsdag. Etter skoletid (i praksis) møtte jeg resten av gjengen i Egersund, og tok så buss i fra Helleland mot Stavanger. Jeg husker at jeg tenkte at jeg var så sliten. Etter nesten to uker med praksis og travel fritid var det rett og slett blitt ganske mye. Men da var det herlig å sove ei natt på ferja Fjordline før vi hoppet i bussen i Danmark igjen. Her er et oppstartsbilde med noen av jentene som var med på turen 🙂

 

Ferja var luksuriøs og overpriset. Da var turens dyreste måltid i boks (til tross for at det bare var et smurt runsdstykke med juice(!)). Vi gikk akkurat glipp av den nydelige solnedgangen idet vi gikk inn i ferja, og i lugarene var det uhyggelig varmt. Våknet midt på natta og holdt på å smelte bort…

I Hirtshals fikk vi herlig frokost – og alle hjerter gledet seg.

 

Deretter var det stemning for en del timer i buss. Noen sang (høyt), andre leste (Own It) og andre igjen sov. Jeg var enda nokså sliten, men følte meg litt bedre.

 

Senere på torsdagen hadde vi krysset grensen til Tyskland, og tok turen innom Citty Gross Market, et passende handlesenter. Det var her jeg kjøpte bryllupssko til en slikk og ingenting, men ellers ble det ikke voldsomt med shopping. Vi hadde også et måltid på den asiatiske butikken du ser på bildet. Helt himmelsk! Og vi hadde ikke mer enn mettet oss, før vi oppdaget gratis kake rett utenfor! Så vi fikk oss et stykke med en nokså god, men hundre prosent gigantisk, såkalt svampekake. For det var en svamp den lignet aller mest på.

Svampekaka var mye større enn den ser ut på bildet. Sikkert 10x10cm. Minst.

 

I Tyskland var det mye mer vår enn her hjemme. OH BOY, så herlig det var å se de grønne trærne, de blomstrende trærne og de fargerike veikantene. Men jeg kommer litt tilbake til dette i de neste Tyskland-innleggene.

 

Langs veien så vi både rovfugler og rådyr. Vindmøller, langstrakte jorder og solfylte sletter rullet forbi vinduet vårt.

 

Og omsider var vi fremme, torsdag kveld, på vårt ungdomsherberge litt før for Hamburg. Klar for neste dag i fornøyelsesparket Heide Park. Til en vakker solnedgang fikk vi tildelt rom uten håndklær og internet, og ble presentert for en spisesal som tok ca 30 mennesker (vi var over 100). Du kan tenke deg at vi ledere måtte ha en liten krisesamling. Men ingenting er umullig for Gud, så ting ordnet seg egentlig ganske greit. Mer om det i senere innlegg…

#reise #tyskland #tentro #konfirmant #buss #kjøring #roadtrip

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *