Kalde Føtter og Bryllupssko

Categories U Bryllup

I dag hadde jeg et Bryllups-Mareritt. Jeg drømte at bryllupsdagen var der, og jeg var ikke klar. i. det. hele. tatt. Vi hadde ikke snakket om kirkeprogram – og da mener jeg ikke bare papirbitene, jeg var ikke stelt på håret eller sminket, og vi hadde glemt å tine kjøttet til middagen. Jeg sa til Thomas at dette måtte være en drøm, fordi jeg aldri hadde gjort dette mot meg selv. Men til min fortvilelse gjorde ikke denne avsløringen noen forskjell. Og jeg innså at jeg kanskje ikke drømte allikevel. Da hadde jeg vel våknet når jeg prøvde…? Så jeg stresset i vei, og prøvde å skrive en liste på telefonen over alt som manglet. Men fingrene ville ikke lystre skikkelig. Omsider våknet jeg heldigvis, litt stressa, men lettet.

Men jo mer jeg tenkte, jo mer stressa ble jeg. For stemmer det ikke at det knapt er to måneder til bryllupet nå? Og stemmer det ikke at jeg har en forloverkjole og to brudepikekjoler å sy før den tid? Pluss en bråte med andre ting som må ordnes. Så jeg må jammen skjerpe meg litt. I hvert fall få gjort noe med de kjolene…

Men når det er sagt, har jeg ikke kalde føtter for det å gifte seg. Det er bryllupet – alle forberedelsene – som til tider kan stresse meg litt. Men selve gifte-greia har jeg roen for, mer eller mindre.

En fantastisk ting skjedde! Da jeg var i Tyskland klarte jeg å få kjøpt meg bryllupssko! Dette har vært en stor bekymring, fordi jeg er ikke på godsida med sko. I tillegg til at jeg må ha upraktisk store sko, måtte de også være flate (eller så godt som flate) for at jeg ikke skulle bli for høy for både kjolen og mannen. Og når jeg da fikk skoene jeg hadde sett for meg for 150kr. Da er det jammen ikke noe å klage over!


#bryllup #wedding #sko #shopping #drøm #mareritt #gifteseg #hvitt

6 kommentarer

6 thoughts on “Kalde Føtter og Bryllupssko

  1. Kjempefine sko! 🙂
    Og jeg skjønner det med at det er mye stress før et bryllup ja..! Men som regel får man unna ganske mye når man først får en del press på seg. Det blir sikkert kjempefint! Og det viktigste har du jo allerede kontroll på, at du virkelig ønsker den “gifte-greia! 😀 Det er jo tross alt det aller, aller viktigste med dagen <3

  2. Kristin: Hehe, ja helt sant. Og det andre faller nok på plass etter hvert! Som du sier går det fort når man først må 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *