Kristne er ikke populære

Categories tanker, tro og filosofi

 


 

Kom over denne teksten og illustrasjonen Her og synes den var verdt å dele.Der finner du mange gode “tegneserier” eller illustrerte tekster som sier noe om kristen tro. Veldig kjekt å lese!

 

Hva må kristne egentlig være klar for? Vi fokuserer hel tiden på at kristenlivet er så bra og så enkelt. Og det er helt sant at det er det beste livet, og det mest meningsfulle. Men det er faktisk ikke alltid det enkleste. Som kristen må du ta noen upopulære valg. Du må rett og slett la noen andre bestemme over livet ditt. Og det er ganske mye makt å gi bort!

Men poenget er at det er verdt det! Bibelen sier at man må miste sitt liv for å finne det. Vi må gi opp våre rettigheter (som vi tror vi har) for å bli gitt alt – alle rettigheter som vi virkelig var ment til å ha. Ved å gi opp retten til å i ikke bli lurt, eller retten til å ha nok penger til internet og ny mobil, så får vi rettighetene til å være Guds barn. Til å leve et evig liv som overgår all glede vi har kjent til nå. Jeg tror på et liv etter døden der alt blir rettferdig. Et liv som er perfekt, med en perfekt Far som ønsker å gjøre oss perfekte. Hvis vi vil la oss forme.

2 kommentarer

2 thoughts on “Kristne er ikke populære

  1. Veldig fin tekst du har funnet, og jeg er enig – det er verdt å ta de litt “kjipe” (i andres øyne) valgene av og til. Jeg har aldri vært redd for å si at jeg er kristen, og har ikke oppelvd så mye problemer med å være det heller. Men det kommer kanskje en dag, hvor det å stå frem som kristen ikke vil være like lett, hvem vet? Her i landet synes jeg jo de kristne tradisjonene våre bare blir vasket mer og mer ut, og det er noe jeg synes er veldig trist 🙁

  2. Kristin: Helt enig med deg. Vi har det nesten “litt for lett”, noe som gjør at mange blir likegyldige, og “sovende kristne”.. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *