Bli lik Jesus

Categories H bok

“Gud elsker deg akkurat slik du er, men han kan ikke la deg være sånn. Han vil at du skal bli lik Jesus.”

 

Boktittel: Bli Lik Jesus

 

Forfatter: Max Lucado

 

Innhold: Max lucado skriver på en måte som er spennende å lese og lett å forstå ved at han bruker veldig mye gode bilder og metaforer. Tema han tar opp er relevante for de aller fleste, og gir deg en bedre måte å takle hverdagen på, samt konkrete tiltak man kan gjøre i livet som gjør oss mer lik Jesus. Hvert kapittel handler om et område hvor vi kan bli mer lik Jesus, som f.eks. tilgivelse.

Min mening: Jeg ble anbefalt denne boka av ei venninne, og jeg er kjempeglad for at jeg tok meg tid til å lese den! Sjelden har jeg lest ei bok om dette tema som var så bra! Jeg har lyst til å lese den om og om igjen – for det var så utrolig mye bra her! Og selv om du på en måte har “hørt det før” så gav denne boka et helt nytt blikk på ting, noe jeg virkelig liker.

 

Terningkast: 6. Inspirerende, relevant og gripende. Jeg anbefaler boka til alle kristne – ung eller gammel, erfaren eller ikke.

 

Det store problemet er å få tak i boka. Jeg lånte den, men har så lyst å ha den selv!! Men den finnes jo ikke til salgs noen steder. Så hvis noen har den liggende brukt et sted, så kjøper jeg gjerne! I mellomtiden har jeg kjøpt den på engelsk her.

Sammenlignet med Mer lik Jesus, synes jeg denne var hakket bedre. Men begge to er verdt å lese 🙂 Jeg leser også to andre bøker som på en måte er litt I samme kategori nå. En av Joel Ousteen, og en av Rick Warren. Bokanmeldelse kommer så klart etterhvert, men jeg må si at Lucado blir for meg den beste av dem alle.

BildeKilde

#Bok #bøker #litteratur #bibelen #bibel #tro #kristen #jesus #livet #bra

8 kommentarer

8 thoughts on “Bli lik Jesus

  1. Syns ofte en del kristenbøker blir mer “selvhjelpsbøker” enn “Gudshjelpbøker”, hvis du forstår hva jeg mener. Men Max Lucado er definitivt et hederlig unntak – han har GODE bøker. Anbefaler boka “Han valgte naglene” også. Spesielt bra som påskelesning! 🙂

  2. Kasy & Prinsessa: Ja, dette gjelder til en viss grad den jeg leser av Joel Ousteen – your best life now.
    Takk for anbefaling 🙂 Skal ta med meg den videre 🙂

  3. Karoline Johannesen: Ja, den var veldig grei å lese! Korte kapittler, så du kan ta ett om gangen (det tok sikkert bare 15-20 minutter å lese et kapittel – og da leser jeg ikke fort, men tenker over innimellom 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *