Litt av det jeg fant på skattejakt

Categories E Natur og Turer

Det er en ting jeg har blitt klar over de siste dagene som jeg ikke før har visst om meg selv, eller i hvert fall så har jeg ikke tenkt så nøye over det. Og det er den sterke eventyrlysten som ligger i meg. Men etter at jeg oppdaget Geocaching så har jeg sett hvor ivrig jeg faktisk er. Hvor gøy det er å oppdage noe! Turene har et mål. Jeg oppdager nye, spennende steder. Og imens så gjenoppdager jeg den vakre naturen rundt meg!

Selv om mine første to cache-turer var bomturer (fant ingen cache) var det nydelige turer. Og en herlig avkobling fra “den samme runden” med hunden. Det hjalp også veldig da jeg fant nummer tre. Men litt rart, siden det skulle være den vanskeligste av dem…

Jeg fant også omsider en til. Så nå er det bare en av de tre nærmeste jeg absolutt ikke kan finne. Kanskje er den borte, eller kanskje det rett og slett enda er ett lite sted jeg ikke har lett….?

Bildene i dette innlegget er fra min jakt på cachen “dr. Jebsens Stoll.” Den var vanskelig å finne, fordi fjellene tullet med GPS’en, så jeg kom meg bare i en 10-meters nærhet til cachen. Men ved hjelp av mine fine forlovede, ble cachen funnet til slutt 🙂

Bildene er allikevel tatt på den første turen opp (bomturen). Fra huset mitt er det en liten times gåtur, men man kan også kjøre ganske nær cachen.

 

Det er kanskje ikke så lett å se på bildene, men dette var en nokså våt tur. Heldigvis tok jeg ikke de nye (knalldyre) joggeskoene. Jeg og hunden koste oss tross det triste været:)

 

De siste tre bildene er tatt i nærheten av den cachen skal ligge, men jeg avslører selvsagt ikke stedet…

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Litt av det jeg fant på skattejakt

  1. Så mye fine bilder du fikk tatt underveis på turen 🙂 Jeg slet med å finne cacher i starten, men så ble det etter hvert litt lettere, når man blir flinkere til å skjønne hvor man skal lete, og hvor de kan henge osv. Den mest utfordrende jeg har tatt så langt, var en jeg måtte ha med stige for å hente ned – den var plassert øverst i en bergvegg 😀

  2. Kristin: Ja, det føler jeg også – at det allerede har blitt litt enklere 🙂 Men nå er det ikke lenger så mange som er innen gangavstand, så da blir det ikke en ny en hver dag lenger 😛 Men gøy å ha noe å gjøre på nye steder også, og steder å ta søndagsturer 🙂

  3. Ja, ikke sant! Plutselig er man på en helt annet sted enn man pleier å gå tur, og kanskje finner man nye utsiktspunkt osv 🙂 Så realt med den hobbyen der altså 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *