Sammensurium av SmåMirakler

Categories B opplevelser og hverdagsliv

En seier og en utfordring

Jeg kom i mål med første delmål på bacheloren; definisjon av kjærnebegreper ferdig innen 1.mars. Done. Nå skal jeg unne meg selv noen dager med avslappning og kos før jeg stresser med alt som må gjøres før jeg skal inn på skoler å gjøre undersøkelser i midten av neste uke.

På søndag er det Fastelavn. Da starter tradisjonelt fasten i den romersk-katolske kirken, og selv om jeg ikke tar det så seriøst i utgangspunktet, så ser jeg fornuften i å trene opp en viss selvkontroll. Så jeg skal faste fra sjokolade fra mandag, og frem til påske=49 dager. Jeg har nå i en uke forberedt meg mentalt, og prøvd å trappe ned på sjokoladeinntaket (helt seriøst). Har forstått at det er slik man skal takle avhengigheter. Så hvis noen vil være med meg å faste i fra sjokolade, tv, facebook, eller en annen dårlig vane som har tatt litt overhånd, så sleng deg på!

Bildet er fra bursdagen til Cathrine på tirsdag. FOR en kveld 😀

 

 

Ut i Naturen og Naturen inn

Jeg skrev nylig et innlegg om Geocaching, og jeg er fremdeles like gira, om ikke mer. Jeg har nå funnet min første skatt (eller cashe) og har lagt flere planer for de neste. Bilder fra skattejaktene mine vil nok prege bloggen litt fremover. Utrolig hvor mye fin natur man finner når man er ute og leter!

En annen gøy ting som jeg finner latterlig mye glede i, er at frøene mine vokser. Du husker kanskje at jeg utrykte min fortvilelse over sakte spiring for en stund siden, men nå er det liv i både paprika, chili og persille. Og jeg har fått en ny spennende sort i gjengen! “Rør-meg-ikke” er en plante med bregnelignende blader som ruller seg fort sammen ved berøring. Det er gøy da! 🙂

Bildet nedenfor er en blomst på chili planten fra i fjor som enda er i full produksjon

 

Invitasjoner ut, og brev inn

Bryllupsinvitasjonene er nå på vei ut til gjestene. De vet jo allerede om at de er invitert, siden de har mottatt Save the Date’s. Men invitasjonen gir mer informasjon, og krever tilbakemelding (slik at vi får vite det hvis noen ikke kommer).

Og for et par dager siden dumpet det ned et kjempehyggelig brev i postkassen. Mugisha, den lille gutten vår i Rwanda, har svart på brevet vårt. Han er enda bare seks år, men hadde tegnet en tegning og skrevet noen få ord 🙂 Søt! ^^

 

 

Hva kunne du trengt å faste fra i halvannen måned?

Har du prøvd Geocaching?

Hvis du kan tenke deg å få et fadderbarn som Mugisha, klikk HER, eller se bildet i sidemenyen til høyre på bloggen.

 

#faste #skole #studie #student #lærer #mat #kosthold #sjokolade #snop #geocaching #natur #frø #kjøkkenhage #hage #spire #plante #barn #fadder #hjelp #søt #bryllup #invitasjoner #kortlaging #scrapbooking

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *