Livet etter døden

Categories tanker, tro og filosofi

Når vi dør, er det noen som tror at man bare forsvinner. Men jeg tenker som Abraham Lincoln, at “Gud ville sikkert ikke ha skapt et slik vesen som mennesket bare for at det skulle eksistere en dag! Nei, mennesket ble skapt for udødelighet.” Jeg kan faktisk ikke se for meg at livet er så meningsløst at det bare handler om .

Hvis du leser Narnia, så får du se hvordan C.S.Lewis så for seg evigheten med Gud. Les den siste siden i den siste boka.

“For oss er dette slutten på alle historiene… Men for dem var det bare begynnelsen på den virkelige historien. Hele deres liv i denne verden hadde bare vært omslaget og tittelsiden. Nå begynte de endelig på kapittel 1 i den store historien, som ingen på denne jorden har lest, som fortsetter i evighet, og der hvert kapittel er bedre enn det foregående. “

Tenk, alt dette som du opplever nå, er bare forordet på boka. Dette livet er en forberedelse til det evige livet med Gud. Et liv vi ikke kan forestille oss. I boka “Et målrettet Liv” sier Rick Warren at det å forstå evigheten som et menneske, er som å forstå internett for en maur. Det er rett og slett over vår fatteevne. Men ut i fra hintene i bibelen, blir det et fantastisk sted! Sjekk for eksempel Paulus sine tanker om livet etter døden:

“Å leve er for meg Kristus, og å dø er en vinning” Fil.1.21.


Og hvorfor skriver jeg om dette? Jo, fordi i dag er det så mange som ikke tror på evigheten. Og jeg ser hvordan de blir deprimerte, håpløse og uten mening. Men det er en mening! DU har betydning. For Gud. For andre. Og du kan få en del i evigheten, som blir bedre, vakrere og sterkere enn du noen gang kan forestille deg. Hvor hver side blir bedre enn den som var før.

Tror du at vi vil leve evig etter døden?

Kan forresten anbefale boka The Slumber of Christianity om dette tema.

#bok #bøker #himmelen #evigheten #døden #død #livet

2 kommentarer

2 thoughts on “Livet etter døden

  1. Kjempe fint skrevet Ingrid! helt enig, jeg tror vi er ment for noe mer, jeg tror det finnes noe mer der ute, men i og med det ikke er noe bevis, er det alltid en usikkerhet og da takker jeg for hver dag jeg er, prøver å gjøre det beste med livet akkurat nå!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *