Nehemja

Categories J Bibelen

Men i din store barmhjertighet gjorde du ikke ende på dem, og du forlot dem ikke. For du er en nådig og barmhjertig Gud..”

Neh 9.31

 

 

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig.

Tittel: Nehemja(16 av 66)

 

Forfatter: Nehemja

 

Datering: ca 423 f.kr.

 

Innhold: Historisk bok om den tiden da Nehemja var leder for Israelsfolket.

 BildeKilde

 

Min Mening:  Det er mye å lære av Nehemjas lederskap, og hvordan Gud blir fremstilt som Rettferdig, God og Nådig i denne boka.

 

 Disse småbøkene går enormt fort å lese; og det er egentlig en herlig oppmuntring i lesingen. Men planen er at når jeg kommer til Nye Testamentet skal jeg ta meg litt bedre tid til å studere og tenke på det jeg leser…

#bibelen #bibel #kristen #tro #litteratur #bøker #bok #konge #kongelig #konger

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *