En Utrolig Historie

Categories tanker, tro og filosofi

Les om hvordan den farlige torpedoen Hans Peder blir “torpedert” av Jesus, og forandrer seg totalt.

Han sier selv dette på klikk.no:

 

“? Det som ingen politimann, lege, psykolog, resept, overmakt, tvang, fengsel eller medisin klarte ? det å få meg til å slutte som kriminell og gi opp narkotika ? det klarte Jesus. Jeg TOK IMOT Jesus og Guds ånd. Jeg GA ikke noe. Og der har du den essensielle forskjellen. Å være religiøs betyr at du må gi noe til Gud. Det blir en haug med regler du må forholde deg til. Du må ofre noe til Gud, du må gjøre ritualer, forandre utseendet ditt slik at det passer Herren, gå med slips og bare høre på religiøse sanger og alt det tullet der. Men det er feil. For Gud er fornøyd med deg og elsker deg for den du er ? en synder. Han gir deg en kraft som hjelper deg dag for dag. Jeg holder ikke på med noe som ikke virker. Jeg er jo ikke dum! gjentar han høyt, overbevisende og engasjert.”

Bilde

Klikk på bildet for å komme til artikkelen hvor jeg har lånte bilde og tekst til dette innlegget. Veldig spennende lesestoff!

Det er gøy å høre historier om hvordan Jesus totalforandrer mennesker. Men Jesus er for oss vanlige også. Jesus liker de som ikke har gått på narkotika, og aldri har vært i fengsel også. Det er ikke noe hinder for en totalforvandling, fordi forandringen skjer uansett (!) på innsiden. Han elsker DEG, og vil ha kontakt med deg. Jesus elsker syndere, og det er vi alle. Og vi har alt å vinne på å leve med Ham!

#jesus #kristen #kristendom #religion #gud #tro

5 kommentarer

5 thoughts on “En Utrolig Historie

  1. Så fint innlegg! 🙂 Mange finner Jesus og troen når de er i veldig vanskelig situasjoner, og mange får god hjelp i det. Føler meg heldig som har hatt denne troen med meg gjennom hele livet. Tror det har hjulpet meg i forhold til en del valg, som har ført til at jeg ikke har havnet i vanskeligheter.

  2. Kristin: Kunne ikke vært mer enig 🙂 Vi er nok litt “bortskjemte” også når vi har vært kristne hele livet, og vet ikke hvor mye vi blir skånet for… 🙂

  3. Historien hans er bare så fantastisk sterk! Er utrolig å se hva Gud kan gjøre med noens liv, slike ekstreme forvandlinger. Det viser meg hvilken kraft som er i hans kjærlighet!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *