Hjemmelaget Lasagnette (Nyttårsforsett 17 av 20)

Categories S Mat

 

Et av mine nyttårsforsett 2013 er å lage 20 matretter som jeg aldri har prøvd før. Jeg har lenge hatt lyst til å lage lasagnen helt fra bunnen, fordi lasagne er noe av det beste jeg vet. Men må innrømme at jeg senket forventingen littegranne før denne hjemmelaga versjonen, i tilfelle den ikke var like god.

Det trengte jeg imidlertid ikke å bekymre meg for. Lasagnen ble dobbelt så god som pakke-lasagnen. Helt nydelig!

 

 

Siden jeg ikke hadde, og ikke fikk tak i vanlige lasagneplater (hva skjer med verden??) brukte jeg bare noe farfalle vi hadde liggende i skapet. Så det ble vel mer en lasagnette enn lasagne. Å lage lasagne er egentlig mye enklere enn man tenker. Det er egentlig bare en nokså vanlig kjøttdeigsaus, og så må man i tillegg lage en ostesaus (som faktisk ikke er noe vanskelig det heller). Deretter legger man det lagvis i formen, ganske likt som ferdigpakken, bare med tre lag i stedet for to. Og ost på toppen, selvsagt.

 

Jeg serverte herligheten sammen med kinakål og avocado (jeg er så hekta på avocado for tiden at det passer til alt). Heelt nydelig! Try it!

 Egentlig ligger jeg litt dårlig an med matlagingen nå. Jeg har jo reist på ferie, og kommer hjem lille nyttårsaften. Tviler egentlig på at jeg får laget de tre siste rettene her. Jeg kunne jo telle de nye kakene og godteriet jeg har laget, men jeg føler det er litt juks også. Pikekyss, delfiakake, vepsebol og karameller hjelper ikke så voldsomt med å utvide min kulinariske horisont… :/

#mat #oppskrift #middag #salat #sunt #sunnhet #nyttårsforsett #nyttår #lasagne #favoritt

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Hjemmelaget Lasagnette (Nyttårsforsett 17 av 20)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *