Glimt av herligheten på julaften

Categories B opplevelser og hverdagsliv

For første gang skulle jeg i år feire jul sammen med min kjære forlovede. Og vi hadde bestemt oss for å feire hos hans familie det første året. Dagen startet halv ett, da vi spiste julegrøt hos tanta hans. Og tror du ikke gubben stakk av med mandelen, og en pose med jule-sjokolade! 

Etter en kjapp tur hjem hadde jeg hentet posevis med pakker og kledd meg i finstasen, en hjemmesydd kjole for andre året på rad  (se fjordårets julekjole her) Svigers’ hus var nyydelig pyntet med nisser og rødt på alle kanter!

 

 

Det ble masse venting før maten, og jeg ble skrubbsulten! Lukten av nystekt ribbe og himmelsk tilbehør sivet ut fra kjøkkenet til (kommende svigerfar) Eivind.
Og omtrent klokka halv sju var ribba klar til å hives innpå! Thomas og broren spiste for to elefanter, mens jeg nøyet meg med å spise for en flodhest. Stakkars (tantungen min) Vilde klarte nesten ikke å få ned noe, for hun var syk og hadde masse feber.
Thomas og jeg ble sittende en stund å vente på pakkene. Heeele oppvasken skal tas først.
Heldigvis kviknet syke Vilde litt til når vi åpnet gavene, og hun løp frem og tilbake å leste opp navnet på presangene. Janne, Bente og Vilde ble kjempefornøyde da de alle tre fikk ski og skisko.
Eivind, på sin side, fikk den største pakken av alle. Den inneholdt en eske som inneholdt en eske, som inneholdt en drill!

For et barn er oss født, en sønn er oss gitt. Herredømmet er på hans skulder, og han skal få navnet Under, Rådgiver, Veldig Gud, Evig Far, Fredsfyrste. Jesaja 9:6

 
 
God Romjul til dere alle!
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *