Pikekyss med en vri

Categories S Mat

Her er oppskriften på noen søte, små pikekyss med ekstra smak og farge på en veldig enkel måte; gelè. Jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften Her

 

Det du trenger er:

3 eggehviter

50g sukker

1pk gelèpulver

 

Pisk eggehvitene til det skummer hvitt. Tilsett sukkeret og pulveret litt og litt mens det piskes. Pisk dette lenge, gjerne 10-15 minutter, og sprøyt deretter ut de små toppene ut på et bakebrett (eller to). Stekes i 90 grader i 90 minutter. Jeg hadde dem i litt kortere, ca 80min,  fordi jeg laget dem nokså små.

Når de er ferdige, ser pikekyssene slik ut. Jeg brukte blåbær og bringebær gelè, og fikk rosa og lilla pastell-farge på toppene mine. Veldig sukkersøtt, og med en litt ekstra gøy smak og konsistens.

#mat #godteri #DIY #kjøkkenet #oppskrift #oppskrifter #pikekyss #søtt #sweet #desert #tips

2 kommentarer

2 thoughts on “Pikekyss med en vri

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *