Gjør en god gjerning i dag! (13 av 24)

Categories P Julekalender

Hver dag i Advent skal jeg dele et bibelvers som jeg liker. Fordi hver dag i advent, skal man vente på noe godt. Fordi bloggen min skal brukes til å spre små mirakler til alle dere som leser. Og fordi bibelvers har åpnet opp for mange små mirakler for meg!

Rom.12.21.

“Når noen er urettferdige mot deg, vend det andre kinnet til.” “Når noen tar klærne dine, tilby dem enda flere.” Bibelens budskap er helt annerledes enn vår tankegang. Men jeg tror at det faktisk funker. Bare se “Les Miserable” eller Videoen jeg la ut i går hvor en narkoman blir totalt forandret av en tilfeldig gave. Nå i advent vil i hvert fall jeg prøve å huske på å overvinne det onde med det gode! Det står også i bibelen at Lyset skinner i mørket, og mørket har ikke overvunnet det. Lyset trenger alltid igjennom. Og det kan jo være fint å bli minnet om på en av de mørkeste dagene i året…

 

I går var det Lossi. Det er en tradisjon som feires her på vestlandet, i hvert fall i Sokndal og Egersund. Det ligner litt på Halloween(men mye koseligere), eller julebukk, fordi barna går fra hus til hus og synger julesanger og får godteri. De kler seg ut som nisser, dyr, engler og hekser. Tradisjonen springer ut fra et behov om å lure de onde åndene spm kommer frem på den mørkeste dagen i året. Nå skaper de skjønne barna, og små-falske julesangene en herlig god stemning i de tusen hjem; og mange lykkelige barn kommer hjem med posen full av godteri…

Sjekk denne youtubefilmen om hvordan barn reagerer når foreldrene sier at de har spist opp alt halloween-godteret deres. Hysterisk morsomt!

#bibelvers #bibelen #bibel #jul #julekalender #gud #kristen #lys #mørke #godhet #glede #oppmuntring #lossi #egersund

1 kommentar

1 thought on “Gjør en god gjerning i dag! (13 av 24)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *