Livet uten mascara

Categories O interessa

Det virker kanskje utenkelig. Ufattelig, Uutholdelig og urimelig. Kanskje du ikke en gang klarer å se for deg et slikt liv. Men jeg har oppdaget det; Det finnes et liv uten mascara!

 Det er vel kanskje to måneder siden nå. Jeg skulle sminke meg. Sakte, smertefullt gikk det opp for meg; Mascaraen var borte! Jeg tenkte at den ville dukke opp snart. Men akk, nei. Og uten mascara er det ikke noe vits med øyenskygge eller eyeliner (ikke for meg i det minste).

Nå som jeg er avvendt, har jeg egentlig sett at livet uten mascara ikke er så ille. Man slipper å fjerne sminken når man egentlig vil rett i seng. Man slipper å våkne opp og angre på at man ikke fjernet sminken allikevel. Og man slipper de litt mørkere ringene under øynene. For ikke å snakke om selvtillitten! Nå som jeg har sett at ingen stempler meg som monster uten mascara har selvbildet steget med minst tre poeng (!?)

Siden jeg enda er for fattig (eller gjerrig eller noe) til å kjøpe meg en ny maskara i Norge, har jeg nå omsider bestilt en på Ebay. Så får vi se om jeg får den før jul…

Bildet er ikke av meg, og ikke uten mascara. For på tross av alle de fordeler et mascara-løst liv har, så er nydelige, fotogene øyne ikke en av dem. Derfor puttet jeg inn dette bildet av Ane fra 2010.

Hvem andre takler en dag eller en måned uten mascara?? 😛

#sminke #skjønnhet #selvbilde #mascara #makeup

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Livet uten mascara

  1. Trodde det var ditt øye, jeg 😉
    Fint bilde. Kan være utrolig digg å gå uten mascara innimellom! Men føler meg så mye mer våken og pyntet med litt mascara, så elsker å bruke det også 😉
    HM har forresten mye tilbud på maybeline mascara, hvis du vil ha en billig en 😉 Tror det er rundt 80 kr for en del av dem.

  2. Går faktisk rett som det er uten mascara, og det er ganske digg!
    En ting er å slippe å ta den av om kvelden, evt måtte fjerne den om morgenen, men det beste er å kunne klø seg i øyet akkurat når du føler for det!! 😀 *that feeling*

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *