Er det vanskelig å glede seg i jula? (1 av 24)

Categories P Julekalender

Nå tenner vi ett lys i kveld,

vi tenner det for GLEDE

Det står å skinner for seg selv

og oss som er tilstede

Hver dag i Advent skal jeg dele et bibelvers som jeg liker. Fordi hver dag i advent, skal man vente på noe godt. Og fordi bloggen min skal brukes til å spre små, gode mirakler til alle dere som leser. Og fordi bibelvers har åpnet opp for mange små mirakler for meg!


Fil.4.4-7.


Det er mange som har vanskelig for å glede seg til jula. Vanskelige familiesituasjoner, ensomhet, og skuffelser kan gjøre at mange faktisk gruer seg til jul. Jeg ønsker bare å oppmuntre dere med at det finnes glede som gleder seg på  tross av sorg og smerte. La gleden komme fra en takknemlighet dypt inni deg, og la den spres ut til dem rundt deg som virkelig trenger det!

Dette bibelverset handler om å glede seg. Men hvordan kan man alltid være glad? Jeg tror at det å være glad kan være en bestemmelse. Man kan være glad på tross av vanskelige omgivelser. Selvsagt er vi triste noen ganger, men da kan vi trekke frem de tingene vi har å være glad for, så kanskje hjelper det litt. Verset sier også at vi ikke skal bekymre oss. Det må jeg mange ganger fortelle meg selv. Og noen ganger hjelper det! Legg bort bekymringene dine, og nyt adventstiden. Så vil Guds fred bevare hjertet ditt :)

 

De siste dagene har vært så travle, at jeg knapt har hatt tid til å tenke. Jeg har i tillegg vært litt småsyk innimellom (vet ikke hva det er for noe rart…) Men fremover dukker det nok opp innlegg om brudekjole-prøving(med masse drama!), besviming på ikea, ting jeg lager, skolearbeid jeg blir ferdig med og enda flere oppmuntrende bibelvers 🙂

#jul #julekalender #glede #bibel #bibelvers #bibelen #kristen #tro

2 kommentarer

2 thoughts on “Er det vanskelig å glede seg i jula? (1 av 24)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *