Risotto med Kylling (nyttårsforsett 14 av 20)

Categories S Mat

 Et av mine nyttårsforsett 2013 er å lage 20 matretter som jeg aldri har prøvd før. Risotto ble min rett nummer 14. Jeg smakte risotto for første gang i York i vår. Synes det var skikkelig godt, og jeg er fornøyd med å meddele at jeg klarte å lage en vellykket risotto på første forsøk!

For de som ikke har smakt risotto, er det en rett av småkornet ris med litt kremete konsistens. Den kan spises alene, eller sammen med kjøtt, sjømat eller kylling.  Dette er nok ikke noe jeg kommer til å lage hver uke, da det er litt dyrt og tidkrevende. Men et smakfullt alternativ til vanlig ris når du skal kose deg litt ekstra!

Har du noen gang prøvd å lage risotto?

3 kommentarer

3 thoughts on “Risotto med Kylling (nyttårsforsett 14 av 20)

  1. Engla: Ja, jeg også elsker ris. Og dette er på en måte Ris 2.0 😉
    Men tror ikke jeg kunne spist det hver dag; det blir liksom litt mektig, på en måte 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *