LOL – et litt ekkelt utrykk

Categories B opplevelser og hverdagsliv

For noen år tilbake gikk alle rundt og LOL’et om hva det skulle være. Halvparten visste ikke hva det betydde en gang. Har du glemt matteboka? LOL!   LOL,Sjekk det håret!

Den egentlige betydningen er Laughing Out Loudly, altså “Jeg ler høyt!”. Men jeg følte at de fleste brukte det i betydning av “Du er så dum at du får meg til å le.” Mange bruker det på en sånn nedsettende og ekkel måte, at det ble et ubehagelig utrykk for meg. Er det andre som kjenner det slik?

Grunnen til at jeg skriver om dette nå, er at det faktisk enda er folk som bruker dette utrykket. Da er det jo kanskje greit å være oppmerksom på hvordan det tolkes? Og så lurer jeg litt på om det kun er meg som tenker sånn på dette utrykket!

 

Sånn ellers så har jeg hatt en fantastisk helg! Jeg har fått tid til å sy, lage god hjemmelaga mat, gå på konsert, og gjøre en del skolearbeid. Men det aller beste var kanskje å våkne uten en alarm, og å vite at jeg har en del tid hvor jeg kan velge akkurat hva jeg vil gjøre.  Love weekends!!

 

2 kommentarer

2 thoughts on “LOL – et litt ekkelt utrykk

  1. Huff, jeg tar jo meg selv i å skrive dette uttrykket både her og der (sånn ti år etter alle andre var ferdig med det). Har en teit internhumor med en venninne og da vi var i Sør-Amerika dukket uttrykket opp helt uttav det blå og det ble fast inventar i vokabularet vårt. Jeg brukte det aldri da det var populært, liker ikke slike “fades”, men nå har det altså dukket opp. Merkelig. For meg betyr det altså ingenting negativt, men er bare et symbol på den teite humoren til meg og venninna mi.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *