Tyven

Categories O interessa

 

Han sniker seg innpå deg. Lokker deg med kjekke aktiviteter og kule spill; Du kjeder deg aldri når dere to er sammen. Han hjelper deg med alt du trenger; gir beskjeder videre, minner deg på ting du holdt på å glemme, og så er han jo full av kunnskap!

Han sniker seg innpå deg. Lurer deg til å bruke mindre tid med familien din, og når du er med andre venner, blir han også da i fokus. Han holder deg interessert, og lar deg ikke legge merke til hvor mye annet som lider under dette forholdet. Han stjeler tiden din, vennene dine, og interessen din for andre ting. Han stjeler deg.

Mobilen din er en tyv; Pass deg så du ikke gir ham tilgang på noe som er verdifullt!

 

 

Jeg reagerer på hvordan noen kan dra opp en telefon midt i en samtale, og bare flyte bort. Jeg reagerer på hvordan småspill gjør deg mindre OBS på hva som skjer rundt deg, og hvordan du gradvis svarer mer “tåkete” når du holder på med telefonen. Jeg reagerer på at vi lar denne tyven stjele tiden vår og kjærligheten vår fra mennesker, og til tomme spill og meningsløs chatting.

Så min utfordring er: Neste gang du er på besøk hos noen: Ikke ta frem mobilen med mindre den ringer. Det kan (Faktisk!) (!!!) vente.

BildeKilde

 

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Tyven

  1. Er enig her, var på besøk hoss ei venninne og hun satt å skrev meldinger på mobilen hele tiden eller chattet på facebook. prøvde å snakke med henne men var ikke bestandig jeg fikk svar tilbake, så endte med at jeg satt bare og så på tv uten noe snakking:/ syns dette er kjedelig, så jeg prøver å unngå og bruke mobilen når jeg har besøk eller borte. Tar den om den ringer men ikke bestandig.
    Har også det samme følelsen når de sitter på dataen når man har besøk, bare konsentrer jeg om data og ikke de som er på besøk 🙁

  2. Ann Helen: ja, det er slitsomt.. Har også opplevd noen ganger at jeg har besøk, også ender de opp på pcen min 😛 Litt kjedelig, rett og slett 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *