Oppdatering på nyttårsforsettene (matlaging)

Categories S Mat

Nå som året nærmer seg slutten er det på tide med siste innspurt, på mange områder. Her er nyttårsforsettene mine for 2013:

*ikke gå i minus på sparekontoen etter all reisingen som kommer i 2013 (Brasil, England og Slovakia..) Jeg gikk ganske i minus, men så fikk jeg skattepenger, og da ordnet alt seg (som jeg hadde planlagt). 

* Lære meg å lage Thaimat. Jeg begynner å bli ganske god på Stekt Ris, og er ekspert på Vårruller.

* Lage tjue matretter jeg ikke har laget før. Tjaa, jeg er ca. halvveis. Og siden året nærmer seg slutten stygt fort nå, har jeg laget en plan for de neste 9 matrettene jeg skal lage. 

De jeg allerede har laget er: Avocado og Skinkerull, Chilimarinerte Scampi, Hvitløks-oste-brød, Løksuppe, Pasta di Parma, Blomkålsuppe, Fiskegrateng, Frozen Yoghurt, Stekt fisk i form, Hjemmelaget Snickers og Sjokolade Cookies. (De fleste finner du i kategorien “mat” til høyre.)

De neste seks ukene skal jeg lage: Tomatsuppe, Biff og Fløtegratinerte poteter, Kylling- og Pastasalat med Pesto, Focaccia, Lasagne, Panna Cotta, Mousakka, oooog TO TING TIL. Har kikket og lett rundt på ulike oppskrifter, men det er vanskelig å finne noe som jeg tror jeg vil like OG som jeg ikke har laget før OG som ikke er for vanskelig. Jeg har heller ikke lyst å bare lage søtsaker (selv om det er kjempe GøyogEnkeltogGodt) fordi litt av poenget med dette målet var å spise mer variert og sunt. SÅ har du noen gode forslag til mat jeg kan lage? Sleng inn alt du kommer på, for nyttår nærmer seg!

Andre som tar nyttårsforsett litt seriøst?

Har du oppfylt nyttårsforsettene dine enda?

 

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *