Picture Perfect

Categories H bok

 

She felt him squeeze her arm, felt his hartbeat against her shoulder, and she willingly sacreficed herself to the strength og this strange husband.”

  

Boktittel: Picture Perfect

 

Forfatter: Jodi Picoult

 

Innhold: Hun våkner liggende inntill en gravstein med et sår i hodet og kan ikke huske hvem hun er. I søkenen etter sitt gamle liv oppdager hun en del ting hun kanskje hadde det bedre uten å vite… Picuolt skriver med dyp symbolikk, levende bilder og får virkelig frem spesielle karakterer som samtidig går an å kjenne seg igjen i.

Min mening: Den er ikke hva den ser ut som på utsiden. Den er ikke hva du får inntrykk av i løpet av første siden. Egentlig blir du ikke klok på denne boka før slutten nermer seg; Picoult klarer alltid å overraske. Jeg elsker uvissheten, spenningen og språket i boka som gjør Jodi til en av mine favorittforfattere i denne sjangeren.

 

Terningkast: 5. Spennende, intelligent og følelsesladd. Jeg anbefaler boka til jenter over 15 år.

 

Sammenlignet med de andre bøkene jeg har lest av Jodi Picoult er denne midt i mellom. Den slår “Et siste ønske” men “My Sister’s Keeper” er enda ubestridt mester.  Alt i alt: Anbefalt lesestoff 🙂

 

BildeKilde

1 kommentar

1 thought on “Picture Perfect

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *