Tips til Brudebuketten

Categories U Bryllup

Det er utrolig mye gøy som kan gjøres med brudebuketten, spesielt hvis man tør å være litt modig. Det kan være veldig dekorativt og også veldig personlig å gjøre noe litt utenom det vanlige.

 

Her er buketter med kongler som passer til et naturlig tema(her kan også kvister av f.eks. lerketre være veldig dekorativt),  Avisblomster som passer til vintage-tema, godteri som kan passe både til ulike fargetema og noe i retning av “Love is Sweet”. Og en av mine favoritter; Garn-nøster. Utrolig gøy!

Men for min egen del kjenner jeg at dette kanskje kan være litt i overkant kreativt (man er jo så inderlig glad i blomstertradisjonen også, må skjønne). Så jeg skal ikke forsømme blomstene.

 

Denne gangen begynner jeg med det mest klassiske. Roser. Fordelen med roser (i tillegg til at det er guddommelig vakkert) er at de kommer i omtrent alle farger, de er lette å få tak i, og lette å plassere slik man vil. Bakdelen (synes jeg) er at det kan bli kjedelig.

BildeKilde

For å bryte litt med det klassiske, kan du kanskje bruke sesongens villblomster. Jeg hadde absolutt ELSKET å ha blåklokker i buketten min, hadde det ikke vært for at de (merkelig nok!?) ikke kommer i ferskefarge. Men hvis det treffer med årstiden, har jeg tenkt til å ha Liljekonvall (en noe mindre, hvit klokke som lukter som himmelen).

BildeKilde

 

Nelliker er også en blomst som finnes i mange farger og er lett å bruke. Også så vakker som den er! BildeKilde

Eller du kan kanskje finne noe i din egen hage? Hva med Iriser, Hawaiiroser eller Syriner? (jada,jeg vet at det ikke er ordentlige syriner på noen av bildene, men de hvite lignet litt, og Ingrid tenkte at dere sikkert ikke så forskjell).

Og hvis blmster blir for vanlig og garn-nøster blir for spesielt, så kan du lage en kombinasjon. Velg ut dine favorittblomster og spe på med  fjær, greiner, perler, sløyfebånd, twist, kjærligheter, og alt annet du måtte ønske.

BildeKilde

 

Her er mange av de kreative ideene hentet. De bildene uten kilde er tatt av meg.

 

Er det noe du VET at du skal ha i din brudebukett? 🙂

#bryllup #wedding #tips

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *