Å vaske håret hos frisøren

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Jeg legger meg først bakover i vasken med nakken inntil den litt kjølige kanten.

Kjenner at det egentlig er ganske behagelig.

Så går vannet på. Jeg venter på det øyeblikket når vannet treffer hodet mitt.

Når det skjer, er det allikevel et sjokk.

Ikke så kaldt som forventet.

Frysninger skyter gjennom kroppen, og jeg får gåsehud langs armene.

Ånei!

En dråpe har landet på toppen av øret.

Den renner sakte nedover kanten.

Helt på tuppen står den et øyeblikk. Nøler.

Før den bestemmer seg for å renne inn i øret.

 

Jeg må svelge.

Halsen tetter seg sammen.

Får ikke puste.

Jeg svelger.

Men det hjelper ikke. Desperat svelger jeg tre ganger til og kjenner at jeg får puste igjen.

Må ikke prøve å svelge mer.

Nakkestøtten føles nå som en tung bør.

Som om vasken lener seg på meg, ikke omvendt.

Kan jeg klare denne tyngden lenger?

Mens sjampen blir massert inn prøver jeg å slappe av,

Dette er faktisk litt behagelig.

Mer massasje!

Ånei! Svelge igjen.

 

 

Nå har vannet gjennombløtt ørene mine, og begynner å trenge ned i nakken.

Jeg velger å late som om jeg ikke merker det.

Nå må det snart være ferdig.

Mer sjampo.

Skylling

Balsam. Fire ganger.

Seriøst?

Og så skylles alt ut. Igjen. Ryggen må være søkkvåt nå.

“Nå er du ferdig!” Sier frisøren.

Jeg takker Gud, reiser meg opp fra stolen og kjenner hvor deilig det er å ha hodet på plass på skuldrene igjen.

 

 

Er jeg den eneste som ikke liker å vaske håret hos frisøren? Sånn utenom hodemassasjen føler jeg at det er mer tortur enn stell. Forstår ikke at noen faktisk kan like det! Hvis man er tett i nesa blir pusteproblemene enda værre! Heldigvis slapp jeg det denne gangen 🙂

– Nyvasket, Nyfarget og Nyklippet Ingrid.

1 kommentar

1 thought on “Å vaske håret hos frisøren

  1. Du er ikke den eneste nei 🙂
    Jeg elsker at noen holder på med håret mitt, men hårvask hos frisøren kan jeg godt styre unna 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *