Pass deg for å bli for Kristen

Categories tanker, tro og filosofi
 
I det siste har jeg blitt veldig glad i sangen ovenfor. The proof of your love.Sangen handler om at kjærlighet skal ikke bare snakkes om og læres om og høres om. Kjærlighet skal gjøres. Men alt det vi gjør har ingen betydning hvis det ikke blir gjort i kjærlighet. Hvis du gir penger til de fattige, men ikke har kjærlighet, hvem er egentlig fattig? Hvis du gjør alle de riktige tingene utad, men ikke av de riktige grunnene; hva hjelper det egentlig?
 
 
Midt i sangen leser han opp et bibelvers fra 1.korinterbrev13. Kjærlighetsverset. Det er så vakkert på engelsk (The Message) at jeg bare måtte ha det med på bloggen min.
 

 

If I speak with human eloquence and angelic ecstasy but don’t love,

I’m nothing but the creaking of a rusty gate.

If I speak God’s Word with power,

revealing all his mysteries and making everything plain as day,

and if I have faith that says to a mountain, ‘Jump,’ and it jumps,

but I don’t love, I’m nothing.

 If I give everything I own to the poor and even go to the stake to be burned as a martyr,

but I don’t love, I’ve gotten nowhere.

So, no matter what I say, what I believe, and what I do,

I’m bankrupt without love.

I bibelen står det at Gud er kjærlighet. Da får disse versene en helt ny dimensjon; en helt ny dybde. Denne gangen får jeg ta det på norsk, så alle henger med:
  

“Om jeg gir alt jeg eier til brød for de fattige,
          ja, om jeg gir meg selv til å brennes,
          men ikke har GUD,
          da har jeg ingen ting vunnet.

-Understreket ord er byttet ut av meg

Jeg håper du henger med litt lenger i tankene mine; Gud er kjærlighet. Vi MÅ ha kjærlighet for at alt det gode vi gjør skal gi mening. Og nå har jeg enda en Youtube-film til deg. Emanuela forteller om et problem jeg kjenner meg veldig igjen i. Når man går i en menighet og har vært kristen en stund, så blir man ofte ganske god til å gjøre “kristne ting.” Si fine ting til hverandre. Arrangere gode møter og spille bra lovsang og lese mye ii bibelen. Men alle disse kristne, gode tingene kan bli så viktige at vi glemmer det viktigste!

 

6rozK-fSFoc
 
 
Vi må ikke glemme å ha kjærlighet. Vis kjærlighet til Gud med de tingene du gjør, men pass på å pleie forholdet på andre måter enn å bare “gjøre masse ting for Ham.” Tenk deg å være gift med en ektefelle som jobber 24/7 for at du skal ha det best mulig. Eller som ALLTID gjør husarbeid når h*n er hjemme. Ville du ikke heller hatt han/henne til stede innimellom? Slik er det med Gud også. Han liker at vi gjør fine ting, men Han vil også tilbringe tid med oss som hans kjære, elskede barn! Hvis man ikke tilbringer tid med den man elsker, så blir de kjærlige handlingene mindre verdt også, stemmer ikke det? Så jeg sier heller som i sangen: Let my life be the proof. The proof of your love!

Kort oppsummert:

Gjør alt det du gjør, i kjærlighet

Gud er Kjærlighet

Gud vil tilbringe tid med deg.

Ikke la “kristendommen” stå i veien for Jesus.

#gud #kristen #kristendom #religion #jesus #kjærlighet

2 kommentarer

2 thoughts on “Pass deg for å bli for Kristen

  1. Gode ord! Kristendom handler ikke om gjerninger, men om fellesskap med Herren selv. Vi kommer til å gjøre gode gjerninger i lys av å tilbringe tid og bli bedre kjent med Jesus, men det hjelper oss ikke hvis det er andre veien.
    ”Mange skal si til meg på den dagen: ?Herre, Herre! Har vi ikke profetert ved ditt navn, drevet ut onde ånder ved ditt navn og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn?? 23 Da skal jeg si dem rett ut: ?Jeg har aldri kjent dere. Bort fra meg, dere som gjør urett!”

  2. VeronicasBoble: Takk, ja, det kan være en vanskelig balanse, men egentlig handler det jo bare om en forvandlende relasjon til Far 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *