Min helt egne ROSABLOGG

Categories tanker, tro og filosofi

Av og til slår det meg hva jeg egentlig skriver på bloggen. Som det står i sidemenyen: “Masse små mirakler som jeg vil dele med dere…” Men er det egentlig det jeg vil? Dele et rosenrødt liv i sus og dus uten sorg, problemer eller sinne?

Ingen har perfekte liv. Ikke jeg, ikke de på topplista. Vi har alle oppturer og nedturer. Jeg har en tendens til å holde nedturene for meg selv. Når jeg krangler med Thomas eller er sint på mamma, eller mister kontakten med noen som har betydd masse for meg, så skriver jeg ikke om det på bloggen. Og det er en god ting; jeg har ingen ønsker eller ambisjoner om å brette ut hele livet mitt på bloggen. Eller andre sine liv, for den saks skyld. Men jeg følte et behov for å poengtere at de finnes hos meg også; Nedturene. Vi har alle våre sorger og problemer. Bekymringer for andre og bekymringer for fremtiden.

Ikke la en rosablogg, eller et tilsynelatende perfekt liv dytte deg lenger ned. For alle har sine problemer å streve med. Det er bare ikke alle som deler dem.


Når det er sagt, så mener jeg ikke at livet mitt er forferdelig heller. Jeg har oppturer og nedturer. Gode og dårlige dager. Men heldigvis er jeg velsignet med flest gode.

Synes du at jeg burde være mer åpen om dårlige dager også på bloggen, eller fokusere mer på at livet ikke alltid føles som et “mirakel”?

-Bildene er ikke tatt/laget av meg.

3 kommentarer

3 thoughts on “Min helt egne ROSABLOGG

  1. Jeg synes det er litt fint det du skriver her, om at du har både oppturer og nedturer, akkurat som alle andre. Samtidig synes jeg det er helt ok å ikke dele nedturene på bloggen – det er noe med hvor mye av sitt privatliv man ønsker å dele, og kanskje også noe med hva man ønsker bloggen skal gi leserne. Og i det jeg leser innlegget ditt, slår det meg at det var positiviteten som gjorde at jeg begynte å følge deg en gang for lenge siden 🙂
    Jeg mener ikke at det hadde gjort noe om du delte også nedturene i livet, absolutt ikke. Men de fleste kan vel forstå at de også er der. Og til syvende og sist, er det jo du som velger hva du vil dele 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *