Coraline

Categories H bok

 

 “It was little more than a shadow, and it scuttled down the darkened hall fast, like a little patch of night.”

  

Boktittel: Coraline

 

Forfatter: Neil Gaiman

 

Innhold: Denne thrilleren sendte skrekkblandet fryd gjennom kroppen ved flere anledninger og det enkle, men geniale språket får deg til å følge intenst med lille Coraline som går gjennom en gjenmurt dør og oppdager at hun er fanget i en parallell verden hvor “de andre foreldrene” har knapper sydd i øynene og de eneste godtatte kjæledyr er svarte rotter md røde øyne. 

Min mening:Som sagt: Skrekkblandet fryd. Spennende, lettlest, gøy. Koste meg så lenge det varte, men boka forsvant på to korte dager….

 

Terningkast: 5. Spennende! Jeg anbefaler boka til deg som er over 11 år og glad i en småskummel bok 🙂

 

Jeg kan jammen ikke klage når dette er pensumlitteraturen min er som dette 🙂 Nå har jeg lest alle bøkene på (skjønn-)litteraturlista utenom Harry Potter. Og kost meg med det!

 

BildeKilde

1 kommentar

1 thought on “Coraline

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *