Femte Mosebok

Categories J Bibelen

 

Han skulle la deg kjenne t mennesket lever ikke bare av brød alene, men av hvert ord som går ut av Herrens munn.” 5.mos.8.3.

 

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig.

Tittel: Femte Mosebok (5 av 66)

 

Forfatter: Moses

 

Datering: Ca 1440 f.kr.

 

Innhold: Gjennom den siste av mosebøkene følger vi omsider Israelsfolket til landet Gud har lovet dem. Gjennom hele boka (og de foregående) ser vi Guds trofasthet på tross av at vi er troløse. Han demonstrerer sin kjærlighet til alle menneser gjennom sin kjærlighet til Israelsfolket. Mye av boka er også Israels lover og forskrifter.

 

Min Mening:  Boka var nokså tung å lese, men det lærer meg egentlig bare enda bedre noe et stort forbilde sa en gang; For å finne de største skattene må man grave dypere! Så jeg koser meg med å grave dypere i bl.a. mosebøkene 🙂

 

 BildeKilde

Har du noen gang lest mosebøkene? Og har du et favorittvers herfra som du vil dele?

#bok #bøker #kristen #gud #jesus #bibelen #kristendom

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *