Stekt Fisk i form (Nyttårsforsett 9/20)

Categories S Mat

  Et av mine nyttårsforsett 2013 er å lage 20 matretter som jeg aldri har prøvd før. Nå har jeg kommet til nummer 9, som er stekt fisk i form. Lillebror og onkel hadde vært ute å fisket lyr, og jeg fikk levert ferdige fileter; luksus! Så jeg panerte fisken i mel, salt og pepper, stekte den lett i panna, og la den i en ildfast form med masse gode grønnsaker på toppen. Puttet alt i stekeovnen en stund, og så ble det herlig middag på oss alle 🙂

Det første bildet er ikke av lyren i det hele tatt, men av makrell. Glemte å ta bilde da jeg stekte lyren. Men bildet nedenfor viser det ferdige reslutatet:

Har du noen gang tilberedt fisk på denne måten?

#mat #matlaging #oppskrift #fisk

1 kommentar

1 thought on “Stekt Fisk i form (Nyttårsforsett 9/20)

  1. Jeg er veldig dårlig til å lage fiskemiddager selv (untatt laks da), men er kjempeglad i fisk og har vokst opp med gode fiskeretter flere dager i uken. Burde kanskje prøve meg på det selv! Dette så i alle fall veldig godt ut!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *